Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Canviar l’escola per canviar el món

    Redaccióabril 13, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquests cap de semana ha tingut lloc a la seu de Rosa Sensat l’intercanvi d’experiències educatives transformadores organitzada pel projecte REDDSO (Regions pour l’Education au Developpement Durable et Solidaire), i impulsades a Catalunya per Lafede.cat-Organizacions per a la Justícia Global i el Departament d’Ensenyament.

    A la sessió inaugural del divendres 10 d’abril, després duna conferècia de Célia Cañellas i Rosa Torán sobre “Una nova escola pública per a la formació cívica. Barcelona 1917-1939”, va haver-hi algunes breus intervencions que van posar de relleu els límits i les possibilitats del canvi educatiu. Antonio Alcántara, educador social del Circ de l’Ateneu Popular 9Barris i Empar Moreno, professora de Secundària, van explicar de quina manera l’escola es pot vincular amb l´entorn tot aprofitant els recursos d’aprenentatge comunitaris a través del treball en xarxa. Per la seva banda, Maria Carme Boqué, professora de la Universitat Ramon Llull, va destacar que per avançar vers una educació transformadora cal superar les diverses discontinuitats que existeixen avui: entre cos i ment, entre les etapes educatives, entre l´escola i la família, entre l’infant-jove i l’alumne, etc.

    Laura Campo, coordinadora del Centre Promotor d’Aprentatge Servei, va comentar els avantatges d’aquesta proposta que relaciona l´educació formal amb el treball comunitari, la participación activa dels alumnes i l´educació en valors, amb propostes innovadores adaptades als diversos trams educatius. Per últim, Aina Tarabani, professora de Sociologia de la UAB, va centrar la seva intervenció en les condicions que han de reunir els centres per tal de realizar pràctiques transformadores. En aquest sentit, va assenyalar les dificultats que suposa l’aplicació de la LOMCE, les retallades del Departament d’Ensenyament i el model de l’ESO, massa rígid i academicista. I, al mateix temps, va subrratllar alguns dels elements en que calia incidir de manera especial: la formació del professorat, la distribució equitativa dels alumnes i la democrtatització dels centres.

    A la segona sessió del dissabte 11 d’abril es van presentar diverses experiències educatives relacionades amb el medi ambient, la interculturalitat, la sostenibilitat econòmica i social, el gènere, la pau i els drets humans i la participació ciutadana. Es tractava de donar resposta a aquests interrogants: Com es pot obrir l’escola a l’entorn i fer de la ciutat currículum? Com treballen les ONG i centres educatius per transformar l’entorn? Quin rol juga cadascun dels actors de la comunitat educativa en la implementació de l´educació transformadora?

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Islamofòbia, racisme i educació
    Next Article I després dels Campaments, què!?
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}