Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Cap a una autonomia educativa

    Redaccióabril 18, 20183 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Quan es comença un projecte has d’implicar-te amb totes les armes que tinguis i tenir molt clar què és el que vols fer: estem vivint un moment convuls. Pressupostos educatius sota mínims, fracàs escolar altíssim, desinterès…Comença a ser hora d’intentar canviar aquesta problemàtica.

    Quan ens vam plantejar crear l’Espai de Creació i Coneixement sabíem que seria un centre modest, amb mitjans mínims, però amb grans coneixements. Aquesta és la diferència: oferir una manera diferent d’aprendre i d’educar(-se) que pugui canviar el sistema educatiu sense necessitat de pressupost. Només amb idees, coneixement i dedicació.

    Hem de deixar de ser tan paternalistes amb els nostres alumnes. Si algú no vol aprendre alguna cosa és perquè té algun motiu. Deixem que sigui cadascú qui ho decideixi. Aquesta és la nostra aposta. No ens sembla tan rara. Parlem de llibertat, de lliure albir i ens obcequem a ser tan rígids com les institucions estatals. Demostrem que l’educació és flexible per la seva pròpia idiosincràsia. Desitgem que sigui cadascú el que s’acosti al coneixement i, sobretot, quan estigui preparat i tingui interès a fer-ho. Avui dia coneixem ja diferents canals que ens permeten dirigir-nos i trobar qualsevol tipus d’informació. No obstant això, les formacions de diversos àmbits i estils pedagògics, se segueixen centrant a replicar els continguts teòrics, essent la part pràctica encara un segon plat.

    El nostre centre té una oferta clara d’activitats. Teatre, Filosofia i formació i orientació Psicològica. Però més enllà d’això, no té un temari rígid. Cada alumne ha d’implicar-se en la seva formació. Cada persona ha d’escollir allò que li interessa. Cadascun ha d’arriscar-se a descobrir això que desconeix. Sempre estarà recolzat per l’equip docent, però serà autònom en la cerca. Tot això ens dóna un treball terrible als professors. No hi ha un temari que ens protegeixi. No hi ha uns temps establerts per processar la informació, i sobretot no hi ha cap test de nivell ni certificat que pugui tancar la quantitat de coneixements que ha processat l’alumne.  El que es proposa és una educació que ens faci pensar i ser crítics. La formació ha d’estar construïda a partir dels neguits i de les preguntes sense resposta que encara són ferms a la nostra societat. El que s’apropa a les formacions que s’ofereixen des d’aquest Espai, té la primera i l’última paraula.

    Estem cansats que des de tots els centres ens diguin què estudiar, com fer-ho, i que ens avaluïn d’una manera unilateral obviant les nostres capacitats i habilitats. Si esperem al fet que ens diguin què fer, com esperem prendre la iniciativa de les nostres vides. Hem de començar a posar els elements que ens preocupen sobre la taula i no deixar-los passar. Amb el nostre projecte, esperem que el risc sigui educar-nos i que la finalitat sigui ser independents.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió teatre
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Contes i poesies per pensar l’educació
    Next Article
    Actualitat
    Judith Butler: “Es parla molt de llibertat, però en relació al gènere no heu tingut oportunitat de triar res”
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025

    Opinió
    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    juny 3, 2025

    Opinió
    L’estiu: oportunitat o miratge per als infants?

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}