Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Captain Fantastic: la fina línia que separa educació i adoctrinament

    Jaume Celaoctubre 5, 20163 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Captain Fantastic
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Sembla ser que el manament bíblic que diu que has d’honrar el pare i la mare vol dir que, per molts anys que visquem, els pares sempre els portem dins, que la seva ombra sempre ens acompanya. El mateix podem dir dels mestres que hem tingut. Sabem prou bé que construïm allò que som amb els materials que hem rebut i bona part d’aquests materials provenen de la família, de la institució escolar i dels nostres iguals. Ara ens cal incorporar a aquest conjunt el món del lleure i el paper que juga la societat a través dels seus mitjans de comunicació, però tots som fills del nostre temps.

    La pel·lícula Captain fantastic, del director Matt Ross, magníficament interpretada per Viggo Mortensen, que sempre sap transmetre una sensació de veritat en els papers a què dona vida, ens parla justament de com les nostres accions poden arribar a marcar la descendència o aquelles persones que tenim a les aules.

    En el cas de la pel·lícula que comentem ens trobem amb un matrimoni que viu amb els seus sis fills en plena naturalesa. Ecologisme i contestació. La mare mor en circumstàncies tràgiques i el pare es queda sol en un món sense més adults al costat.

    La parella ha educat la fillada lluny de tota temptació consumista. Cacen i pesquen el que necessiten per viure, algun petit robatori quan convé, enforteixen el físic i el caràcter amb tota mena d’activitats i reben una preparació intel·lectual molt intensa sense conviure amb altres persones de les seves edats.

    Ara bé, com reaccionaran els fills quan falti la mare i comencin a qüestionar la contestació que fa el pare a tot allò que està establert socialment? I com reaccionarà el pare quan vegi que arriba el moment que els valors que ha mostrat al llarg de la vida, perfectament encarnats en tota mena d’accions, són passats pel sedàs crític dels fills? Com viurà l’ús que poden fer els fills de la seva llibertat, d’una llibertat desitjada pel pare però que li pot anar a la contra? De tot això i molt més ens parla aquesta pel·lícula que perd el nord a la part central de la història però que recupera el to al final. Llàstima d’algunes escenes massa destinades a l’aparador dramàtic que fa que el conjunt no sigui del tot rodó. Tot i això cal anar a veure-la, perquè ens farà reflexionar sobre la fina línia que separa l’educació de l’adoctrinament.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El Ministre d’Educació se salta el debat al Congrés sobre la derogació de les revàlides
    Next Article Patrimoni i escola, teixint complicitats
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}