Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Com ajudar els teus alumnes a treballar sense estrès

    Joan Domènechdesembre 1, 20213 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Més del 70% dels estudiants pateixen o han patit estrès i ansietat en els darrers sis mesos, percentatge que ha augmentat a conseqüència de la pandèmia. Els experts han detectat que la majoria dels estudiants no saben controlar l’estrès i tampoc no estan familiaritzats amb estratègies d’autocontrol. Fa tres anys, un equip d’investigadors en neurociència, psicologia i educació europeus es van posar a investigar estratègies per solucionar-ho, gràcies a un projecte Erasmus Plus que s’ha anomenat Spotlighters. Hi participen la UAB i la UPF, a més d’universitats de Finlàndia i Grècia, una consultora danesa i dues empreses portugueses.

    “La idea és donar recursos als docents, que poden d’anar des de primària fins als estudis postobligatoris, perquè creïn aquestes condicions des de l’evidència científica que ens aporta la ciència de l’estrès”, resumeix Marta Portero, neuroeducadora i professora de Psicobiologia de la UAB. “Generar un clima emocional positiu és essencial per ensenyar i per aprendre”, afegeix.

    Aquest dijous dia 2 la UAB organitza un taller a l’Escola Pia de Barcelona per explicar el projecte, però de fet als recursos s’hi pot accedir de forma gratuïta a través de la web del projecte Spotlighters. Tenen tres potes. La primera és un Toolkit amb tallers i formacions específiques, gràcies als quals els docents poden saber més sobre la ciència de l’estrès (què és l’estrès, què passa amb l’organisme quan es produeix, quina relació hi ha amb l’aprenentatge, etc.); la segona és un MOOC adreçat a joves a partir de 14 anys i obert en tot moment, amb diferents unitats i vídeos per ajudar-los a entendre què és l’estrès, perquè l’experimenten, o què poden fer per gestionar-lo.

    El tercer recurs és, possiblement, el que crida més l’atenció: una app anomenada Classmood perquè el docent pugui mesurar l’estat d’ànim del grup-classe de manera anònima. Els alumnes s’hi ha de registrar i, entre vuit opcions, seleccionar la que més li escau quan els ho demana el professor, que d’aquesta manera té una estadística a l’instant sobre el nivell d’activació del seu alumnat. “Al docent -comenta Marta Portero- se li proposa que això ho faci quan vulgui, i se li donen estratègies perquè per exemple faci una activitat de dos minuts si l’aula està molt estressada abans d’un examen o una dinàmica per activar una aula que està molt avorrida”.

    Durant l’elaboració del projecte, tots aquests recursos s’han provat a diversos centres educatius. En el cas de Barcelona es van provar centres amb característiques molt diverses: l’Escola Virolai, l’Escola Collaso i Gil, l’Institut Consell de Cent, i l’Escola Pia Sarrià. També alguns CRP del Vallès i del Maresme han provat l’eina a centres educatius de les seves zones.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    educació emocional Emocions estrès Neuroeducació recursos didàctics
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    L’Hospital Clínic col·labora amb un grup d’escoles per millorar la salut mental de l’alumnat
    Next Article
    Opinió
    Enganxat a la pantalla? Set pistes per ajudar els adolescents a adquirir hàbits de benestar digital
    Joan Domènech

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Jordi Balbín: “Les persones aprenen a diferents ritmes, però tothom pot tenir èxit matemàtic”

    març 19, 2025

    Opinió
    L’educació emocional a les aules: la clau pel desenvolupament complet i benestar dels infants  

    març 18, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}