Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Demostren que la investigació científica té un impacte econòmic immediat

    Agència SINCabril 7, 20144 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Cada universitat que rep fons federals gasta aquests diners als EUA donant suport a empreses tant grans com petites. / Fotolia.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquest és un article publicat a SINC

    Un estudi realitzat per investigadors dels American Institutes for Research, la Comissió de Cooperació Institucional de la Universitat de Michigan, la Universitat de Chicago, i la Universitat Estatal d’Ohio confirma que l’impacte econòmic del finançament en ciència arriba a curt termini.

    “Aquest estudi proporciona evidències que la ciència és un treball productiu. L’emprenedoria científica dóna feina a persones. Aquestes utilitzen les aportacions de capital, i l’activitat econòmica es produeix de forma immediata. Els responsables polítics haurien de comprendre com es genera la ciència en prendre decisions per assignar recursos, i aquest estudi proporciona aquesta informació d’una manera fiable i actual”, declara Julia Lane, economista gerent sènior en els American Institutes for Research, que lidera l’informe.

    Els investigadors van usar dades noves disponibles del projecte STAR Metrics, que s’encarrega de controlar l’impacte de les subvencions federals dels Estats Units en ciència. El treball es publica a la revista Science.

    “La nostra investigació es pot aplicar per estimar rendiments amplis, com els que té la recerca a la societat, mitjançant la transformació de les idees de les publicacions acadèmiques en patents, i en última instància, amb els resultats. Ara som capaços d’estimar, per exemple, com el finançament en recerca en una àrea concreta afecta la incidència d’una malaltia, i quines són les conseqüències per a les persones que la pateixen i el preu d’aquests guanys”, assegura a Sinc Barbara McFadden, de la Universitat de Melbourne.

    La majoria dels treballadors que compten amb el suport dels fons federals per a investigació no eren membres del cos docent de la universitat. De fet, menys d’un de cada cinc són investigadors de les pròpies facultats.

    Els autors d’aquesta anàlisi també van descobrir que cada universitat que rep fons gasta aquests diners dins dels Estats Units donant suport a empreses tant grans com petites -al voltant del 70% fora dels seus estats d’origen-.

    “El procés de la investigació científica serveix de suport a organitzacions i crea llocs de treball en molts dels sectors d’alta qualificació de la nostra economia”, afegeixen.

    Els mesuraments del treball es van fer a partir de les dades de nou universitats: Michigan, Wisconsin-Madison, Minnesota, Estat d’Ohio, Northwestern, Purdue, Estat de Michigan, Chicago i Indiana.

    En conjunt, aquestes universitats van rebre prop de 7.000 milions de dòlars en fons d’investigació i desenvolupament l’any 2012, dels quals al voltant de el 56% procedia del Govern federal.

    A qui i on van a parar els fons?

    Una idea clau de l’estudi va ser esbrinar quins treballs es financen amb aquests fons. Segons els experts, “empren treballadors amb diferents nivells d’habilitat, i no són principalment professors”.

    De fet, aquest col·lectiu representa menys del 20% de les persones que van rebre el suport de fons federals. Aproximadament un de cada tres eren estudiants de postgrau o pregrau.

    L’estudi també revela on es gasten els fons. El 2012, gairebé mil milions es van invertir en proveïdors i subcontractistes nord-americans. Les universitats compren béns i serveis a una àmplia gamma de contractistes, en diferents indústries: des d’aquelles que subministren tubs d’assaig, fins a les que proveeixen de telescopis i microscopis als centres de recerca.

    Moltes de les compres es van fer a grans empreses nord-americanes. “No obstant això, ens va sorprendre que moltes eren petites companyies del nínxol de l’alta tecnologia”, afirmen.

    Respecte a l’abast de l’impacte de la tasca científica a través de les universitats, el coautor Roy Weis, de la Universitat de Chicago, declara: “A més de fer que el món sigui un lloc millor gràcies als seus descobriments, ara tenim dades que recolzen els beneficis globals per a la societat”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    Gordon Porter: “Agafeu els recursos de l’escola especial i poseu-los al servei de la inclusió”
    Next Article
    Opinió
    Un dret humà anomenat inclusió
    Agència SINC

    Related Posts

    Actualitat
    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    maig 27, 2025

    Anàlisi
    1 de cada 5 joves mira TikTok més de 2 hores diàries

    gener 7, 2025

    Anàlisi
    L’escola del mar

    desembre 30, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}