Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Dormir la migdiada consolida l’aprenentatge dels nadons

    Agència SINCgener 13, 20153 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    El somni és fonamental per al desenvolupament físic i mental dels nadons. / photosavvy
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els nadons humans passen una gran part del seu temps dormint. El somni és fonamental per al desenvolupament físic i mental de l’infant; però poc se sap sobre les seves funcions específiques en el primer any de vida. Segons un article publicat a la revista Proceedings of National Academy of Science (PNAS), fer la migdiada és clau per fixar el que aprenen els nadons.

    “El somni millora la consolidació de la memòria declarativa -encarregada d’evocar conscientment dades i records- en nens d’entre sis i dotze mesos”, explica a Sinc Sabine Seehagen, investigadora en psicologia infantil i juvenil de la Universitat Ruhr de Bochum (Alemanya) i autora principal de l’estudi.

    Els nens participants en els experiments de l’equip d’investigació van haver de repetir certes accions amb titelles quatre hores després d’haver-les après per primera vegada. Aquells que van dormir durant almenys mitja hora en aquest interval van obtenir millors resultats i, a més, van seguir retenint la informació 24 hores després.

    Segons els investigadors, el somni impedeix que altres esdeveniments interfereixin en la fixació del record, però no només això, “gràcies al somni es posa en marxa un important procés d’enfortiment de la memòria”. Per a això, els nadons necessiten dormir relativament aviat després d’aprendre la informació nova.

    Mentre el nen dorm, es codifiquen els records i es transfereixen de l’hipocamp -part del cervell implicada en la memòria- immediatament al neocòrtex -àrea involucrada en la memòria a llarg termini-. “És possible que en el cervell dels nadons, l’hipocamp tingui una capacitat molt limitada i dormir sigui la seva manera de descarregar informació en el neocòrtex abans d’oblidar-la” afegeix la investigadora.

    Beneficis per a tots

    Els investigadors asseguren que hi ha un efecte beneficiós global de la migdiada durant tota la vida. “A més d’ajudar a la consolidació i enfortiment de la memòria, el somni serveix per analitzar els problemes i trobar noves solucions” afirma Seehagen.

    Durant aquests descansos, els nens tan petits rarament arriben a la fase de son profund. Per als investigadors, una futura línia d’investigació seria esbrinar si, igual que succeeix amb els adults, el somni profund està relacionat amb la memòria dels nadons.

    L’estudi tampoc deixa clar si hi ha diferències entre descansar al matí o a la tarda. A més, pròximes investigacions hauran d’aclarir “si dormir sol impacta sobre la capacitat de la memòria en els nadons o si també afecta la manera en què utilitzen la informació recollida”, conclou Seehagen.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La bombolla immotecnològica esclata a la Universitat de Girona
    Next Article
    Actualitat
    Sillicon Valley es fixa cada cop més en l’educació
    Agència SINC

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.