Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Educació 360 busca centres amb ganes de mirar més enllà de l’horari lectiu

    Redacciógener 24, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Alumnes de l'escola Honorable Josep Tarradellas del Prat del Llobregat
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Obrir els patis i les biblioteques escolars dels centres a la comunitat fora de l’horari lectiu; elaborar catàlegs d’extraescolars conjuntes per totes les escoles i instituts del territori; integrar l’espai de migdia al projecte educatiu del centre… Catalunya és un terreny molt ric en multitud de pràctiques educatives 360. Pràctiques exemplificadores de com, amb molts esforços i dedicació, escoles i instituts estan superant els límits dels espais i temps de la jornada escolar.

    Amb l’objectiu d’impulsar i ajudar a millorar aquests iniciatives que ja desenvolupen molts centres educatius i contribuir a iniciar-les, en d’altres, l’Aliança Educació 360 llança la crida “Centres Educatius 360”. Amb aquesta convocatòria, s’anima a escoles i instituts que volen ampliar, repensar o millorar les seves dinàmiques en clau d’Educació 360 a fer-ho realitat.

    Carles Barba, director de l’Aliança Educació 360, detalla que “la convocatòria vol promoure i acompanyar iniciatives que integrin l’activitat lectiva i no lectiva, com ara el temps de migdia, les extraescolars o els casals d’estiu, dins del projecte educatiu; promoguin itineraris d’aprenentatge personalitzat, a través de la connexió del dins i fora escola i que vinculin l’escola amb l’entorn, enxarxant les activitats del centre educatiu amb el territori”.

    Per Mireia Mas, cap de programes de la Fundació Bofill, “amb la crida Centres Educatius 360, volem convocar a totes aquelles escoles i instituts interessats en sumar-se al repte d’aconseguir que tot l’alumnat tingui l’oportunitat de construir el seu propi itinerari vital amb equitat i sense exclusions educatives”.

    El temps no lectiu és on es produeixen més desigualtats

    Activitats com les extraescolars, les del temps de migdia o els casals d’estiu, amb demostrats beneficis competencials, socials i personals, són encara opcions de difícil accés per a moltes famílies. Aquesta limitació genera una diferència substancial entre uns infants i altres.

    Aquesta escletxa d’oportunitats d’aprenentatge es pot revertir des dels centres educatius. La presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, Pilar Gargallo, explica que “a Catalunya tenim molts exemples d’èxit de pràctiques educatives globalitzades que cerquen flexibilitzar, diversificar i connectar els temps, espais i agents educatius amb l’objectiu de millorar les oportunitats d’aprenentatge de tot l’alumnat, en clau d’equitat”.

    Espais d’acompanyament i capacitació

    Les escoles i instituts elegits per formar part de la crida “Centres Educatius 360” seguiran un procés únic d’aprenentatge. Es realitzaran visites in situ a escoles i instituts amb pràctiques educatives amb mirada 360 de referència, tindran accés a materials i coneixement internacional i del país, assistiran a espais formatius i disposaran d’una mentoria individual. Alhora es divulgaran les pràctiques dutes a terme.

    El termini per a presentar candidatures comença el 30 de gener i finalitzarà el 29 de març. Per tots aquells que vulguin disposar de tota la informació, de primera mà, es farà una presentació pública el mateix 30 de gener, a les 17.30 hores, al CCCB, en el marc de la Jornada Anual de l’Aliança Educació 360.

    Durant la presentació, es donarà a conèixer tots els detalls de la crida: bases de participació, requisits, terminis i l’acompanyament que s’oferirà als projectes participants. A més, intervindran tres experiències d’èxit: l’Escola La Maquinista de Barcelona, l’Escola dels Encants de Barcelona i l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià de Besòs.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La força de Vox amenaça la lluita contra la violència masclista
    Next Article
    Opinió
    ‘Caso Murer, el carnisser de Vilnius’ i ‘Border’
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Entrevista
    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    juny 4, 2025

    Opinió
    L’estiu: oportunitat o miratge per als infants?

    juny 3, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}