Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Educació es disculpa per les errades de l’aplicació Esfera i estudia accions legals

    Redacciójuny 21, 20192 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Josep Bargalló, al centre, acompanyat de la secretària general del departament, Núria Cuenca, i del secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Afirma Educació en el seu comunicat que el seu malestar “no és altra que el legítim malestar de la comunitat educativa per un seguit de fets que no s’havien d’haver produït”. I afegeix que “torna a demanar disculpes a tots els centres educatius públics per les molèsties que està ocasionant l’aplicació Esfera, a través de la qual es porta a terme l’avaluació i la matriculació de tot l’alumnat des de l’any 2017”.

    La major part dels sindicats fa més d’una setmana que alerten de les errades d’Esfera, el nou programa a través del qual es fan els butlletins de notes. Segons han explicat retiradament, va lent, es penja i no guarda les notes introduïdes, hi ha alumnes que no apareixen a les llistes…

    “Aquesta eina informàtica ha estat donant reiterats problemes de funcionament en forma de lentitud i de talls que estan dificultant enormement la feina dels professionals dels centres -reconeix el Departament-, tant docents com personal directiu i PAS, en uns dies d’activitat de per si intensa, ja que en pocs dies es concentra la tasca d’avaluar tot un curs escolar”.

    I afegeix: “Des que es van detectar les primeres fallades, el Departament ha actuat en dos sentits: mantenir els centres informats dels problemes sorgits i activar un comitè de crisi amb l’empresa proveïdora que va desenvolupar l’eina, l’empresa que va guanyar recentment el concurs per mantenir Esfera i responsables del CTTI”.

    “L’objectiu era exigir el màxim a les empreses la resolució dels problemes sorgits, per poder completar l’avaluació amb les millors condicions possibles. El resultat, a dia d’avui, és que s’han pogut introduir la pràctica totalitat de qualificacions al sistema, una xifra superior als 20 milions, un 95%”.

    “El Departament d’Educació seguirà exigint als responsables poder finalitzar de manera immediata al 100% tot el procés d’avaluació i matriculació. Un cop acabat aquest procés, el Departament estudiarà emprendre accions legals contra els responsables tecnològics que han provocat aquesta situació pels danys i perjudicis causats tant als professionals com a les famílies i el conjunt del sistema”.

    Per últim, “el Departament d’Educació agraeix la col·laboració, malgrat la comprensible indignació, de les direccions dels centres i del professorat, davant d’uns fets injustificables”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Departament d'Educació Esfera
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    Claire Simon: “El pati és un escenari de teatre i els infants saben perfectament que és una ficció del món futur”
    Next Article
    Actualitat
    Educació exculpa la mestra de Terrassa de l’agressió, però l’expedienta per estripar el treball de l’alumna
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Així serà el batxillerat des del curs 2026-27

    abril 16, 2025

    Actualitat
    La matrícula viva, nou criteri d’Educació per plafinicar l’oferta de places i reduir ràtios

    febrer 14, 2025

    Actualitat
    Maria Àngels Roca, nova presidenta d’Acellec

    desembre 18, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}