Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Educació es limita a acusar rebut de la sentència del 25%

    Redacciófebrer 8, 20223 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    El conseller Josep Gonzàlez-Cambray, amb el president del Consell Escolar de Catalunya, Jesús Viñas, el passat 2 de febrer. El Consell Escolar ha elaborat un document amb propostes per millorar l'ús del català en l'àmbit educatiu | Foto: Educació
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El desenllaç jurídic i polític de la sentència del 25% del castellà haurà d’esperar, i no se sap fins quan, ja que l’estratègia jurídica del Departament d’Educació passa clarament per dilatar el procediment al màxim.

    El 20 de gener el TSJC va declarar ferma la sentència i ho va comunicar al Govern de la Generalitat, notícia que es va saber l’endemà. La data d’entrada d’aquesta comunicació al Departament d’Educació va ser el 25 de gener, moment a partir del qual començaven a córrer els 10 dies hàbils que el tribunal donava al Govern per respondre. Aquest dilluns dia 7 vencia aquest termini.

    Alguns periodistes van interpretar que Educació tenia 10 dies per explicar com pensava aplicar la sentència, però el mateix conseller ja va comentar en aquell moment que això era un simple tràmit administratiu. Com a tal, l’han tractat. Educació ha esperat pràcticament fins a l’últim segon per comunicar a la secció 5a de la sala contenciosa adminsitrativa de l’alt tribunal un escrit de cinc línies, en la redacció del qual no feien falta ni 10 minuts. Diu el següent.

    En resposta al vostre ofici de data 20 de gener de 2022 (amb data d’entrada en aquest Departament el 25 de gener de 2022), relatiu al recurs contenciós administratiu indicat, acusem rebut de l’expedient administratiu i de la certificació literal de la sentència dictada.
    Així mateix, us comuniquem que l’òrgan responsable del compliment de l’esmentada sentència és el Departament d’Educació.

     

    Amb aquesta darrera frase, alguns mitjans han volgut destacar que el Departament d’Educació assumia totes les conseqüències que pugui tenir el que vingui a partir d’ara, com podria ser un eventual no acatament de la sentència, la qual cosa exculparia les direccions dels centres de qualsevol responsabilitat. Altres mitjans, en canvi, han preferit apuntar que, amb l’acusament de rebut i el fet que el Departament s’autoassenyali com “l’òrgan responsable del compliment de la sentència”, Educació està dient que no la pensa desobeir.

    Tal com ja va explicar aquest diari, d’acord amb la llei contenciosa, el Departament té dos mesos per comunicar al tribunal com pensa aplicar la sentència, durant els quals pot demanar aclariments, que és el que molt probablement farà, ja que la sentència es fonamenta en una llei (la LOMCE) que ha estat revocada per la LOMLOE. El termini, doncs, acaba el 20 de març. Un cop transcorregut aquest termini, el Ministeri d’Educació, que va ser la part que va iniciar el procediment, pot instar l’execució forçosa de la sentència si no li convenç la resposta que doni el Departament. No està tan clar que ho puguin fer altres parts que se sentin agreujades per la no aplicació, o per la forma com s’hagi decidit aplicar.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Immersió lingüística Sentències sobre la immersió lingüística
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Educació de qualitat amb personal externalitzat? Les vetlladores volem ‘inclusió’
    Next Article
    Opinió
    Filosofia a l’ESO: ens fan fora perquè no saben què fem
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Opinió
    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    maig 13, 2025

    Opinió
    Discriminació per motiu de discapacitat a l’elecció de la llengua base a València

    març 11, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}