Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El Departament cedeix amb els sexennis i amb la integració i equiparació del professorat d’FP

    Redacciógener 15, 20233 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Cartells davant de la seu del Departament a la manifestació del 15 de març de 2022 | Foto: VS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La direcció general de Professorat i Personal de Centres Públics ha fet arribar als sindicats d’ensenyament la seva proposta de cara a la reunió de la mesa sectorial prevista per al pròxim dijous 19 de gener. En aquesta proposta, el Departament accepta modificar la normativa de 2014 que regeix la promoció docent per estadis, d’una banda, i proposa un calendari per a la integració i equiparació del professorat tècnic d’FP al cos de secundària. D’aquesta manera, el document recull dues de les tres principals reivindicacions presentades pels sindicats, que s’afegirien a l’acord pel retorn de l’hora lectiva assolit a començaments de curs. En canvi, el document no dona resposta a la tercera demanda; això és, la reducció de dues hores lectives per al professorat de més de 55 anys.

    En relació als estadis, s’elimina de l’ordre la frase que diu que “el primer estadi s’assoleix amb 9 anys de servei actiu” i es proposa modificar els criteris que determinen els 10 crèdits necessaris per assolir el nou estadi. D’aquesta manera, si s’accepta la proposta, seran només 6 els crèdits necessaris per “serveis prestats” (cada crèdit equival a un curs complet de servei actiu) i els altres 4 es poden aconseguir per motius diversos que ja contempla l’actual decret (implicació en la millora del centre, desenvolupament de funcions d’especial responsabilitat, formació permanent, participació en activitats complementàries, etc.).

    Per tant, si s’accepta la proposta, en comptes dels actuals 9, 15 i 21 anys per cada estadi, es passarà a 6, 12 i 18.  Així, l’ordre també incorporaria una disposició transitòria a fi que aquells docents que encara no han assolit el primer estadi per no tenir 9 anys de serveis prestats però en tenen 6 o més ja podrien sol·licitar el reconeixement del primer estadi a partir de novembre de 2023. El mateix amb els que no tenen encara els 15 anys, però sí més de 12, els quals podrien sol·licitar el segon estadi, i els de més de 18 ja podrien sol·licitar el tercer.

    En relació a l’FP, el Departament es compromet a publicar una convocatòria el mes d’abril de 2023 perquè els professors tècnics d’FP amb titulació universitària s’integrin en el cos de professors de secundària, quelcom al que obliga la Lomloe, i a la vegada a establir un complement retributiu, amb efectes d’1 de gener de 2023, pels professors tècnics d’FP que no es puguin integrar al cos de secundària per motiu de la seva titulació. Aquesta equiparació salarial es faria també extensible al cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny en relació a les retribucions dels professors del cos de professors d’arts plàstiques i disseny.

    Aquest document és la clau de volta amb la qual els sindicats que encara no s’han pronunciat han de decidir si se sumen a la vaga dels dies 25 i 26 de gener que ja han convocat la Ustec i la Intersindical-CSC. CCOO ja ha publicat a la seva web els principals eixos de la proposta del Departament i ha anunciat que farà una consulta a la seva afiliació en primer lloc i al conjunt del personal docent per saber si el sentir majoritari és el d’arribar a un acord o encetar novament el conflicte. Fonts d’un altre sindicat apunten que, aquesta vegada, molt probablement la convocatòria de vaga no serà unitària.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    sindicats vaga
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Centenari del naixement de Lorenzo Milani (1923-2023)
    Next Article
    Opinió
    A la recerca d’un nou tipus de treball de recerca: una mà de contes
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    maig 30, 2025

    Entrevista
    Belén López: “El sistema educatiu ha de millorar en tots els sectors, des de l’educació primària fins a la formació professional o universitària”

    abril 17, 2025

    Actualitat
    Eduardo Núñez, nou secretari general de la Federació d’Educació de CCOO Catalunya

    març 31, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}