Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El Govern espanyol diu que recorre la paralització de la LOMCE per salvar els fons europeus

    Sofía Pérez Mendoza - eldiario.esgener 18, 20174 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    El ministre d'Educació, Méndez de Vigo, serà també portaveu del Govern / Moncloa
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Govern vol tombar a través d’un recurs davant el Tribunal Constitucional l’acord parlamentari per paralitzar la LOMCE. Per fer-ho, justifica que frenar la llei implicaria perdre 615 milions d’euros procedents de fons europeus. Els fons que no vol perdre l’Executiu estan pressupostats, entre altres coses, per pagar els exàmens externs a l’alumnat, segons explica el Ministeri d’Educació.

    Educació abunda que aquests diners tenen caràcter “finalista”, és a dir, avançat per l’Executiu i ingressat a posteriori per Brussel·les per sufragar aquestes accions. A més d’aquestes avaluacions externes, també al·ludeixen als nous itineraris de Quart de l’ESO (ensenyaments acadèmics o aplicats). El Govern argumenta que si no es compleix l’acordat en la llei, aquests diners mai arribaran i, en córrer a càrrec de l’Estat, alteraria els Pressupostos Generals.

    No obstant això, l’Executiu ja va renunciar a bona part del seu pla d’exàmens. Educació va modificar la LOMCE al desembre amb un decret llei que paralitza les revàlides de Quart d’ESO i Segon de Batxillerat i posa fi a que siguin avaluacions vinculants per obtenir el títol.

    A més, només alguns centres hauran de fer l’examen d’ESO i no tots, com estava previst. D’aquesta manera, el Govern ha canviat substancialment el que disposa la llei Wert en aquest punt a principi de curs.

    L’Executiu utilitza l’argumentació dels fons que dóna Brussel·les al seu recurs davant el Tribunal Constitucional malgrat que la proposició de llei del PSOE, llavor de l’acord de l’oposició contra la LOMCE, no contempla en cap cas un buit legal sinó crear a través de la introducció d’esmenes un projecte de llei que substitueixi la LOMCE.

    La subcomissió del pacte

    Aquest resultat és el mateix que busca la Subcomissió per a l’elaboració del Pacte Social i Polític per l’Educació promogut pel Govern. PSOE i Unidos Podemos no volen fiar només a aquesta subcomissió la desaparició definitiva de la LOMCE perquè desconeixen les renúncies que el PP està disposat a fer sobre la seva pròpia llei.

    “El PP vol evitar tenir un altre front obert i de crítica d’on puguin sorgir modificacions legals. Amb el seu recurs a aquesta via pretenen arraconar altres iniciatives i plantejar-ho tot en el marc de la subcomissió”, afirma el portaveu socialista d’Educació, Manuel Cruz.

    Unidos Podemos subratlla que el ministre d’Educació “va ser clar des del principi i va dir que la subcomissió no derogaria la LOMCE”. “Creiem que pretenen només fer canvis cosmètics que facin la norma més presentable i ens sembla lamentable que el PP no assumeixi, ja que governen en minoria, estar controlat pel Parlament”, sosté el diputat Javier Sánchez.

    El recurs plantejat pel Govern no demana al Constitucional la suspensió cautelar de la proposició de llei, de manera que la seva admissió a tràmit no tindrà efectes immediats sobre el procés parlamentari. Caldrà esperar que emeti una sentència, el que podria trigar almenys un any.

    Procés estancat

    La via parlamentària per tombar la llei Wert encara no ha pogut començar a caminar perquè Ciutadans està allargant els terminis: el grup ha sol·licitat l’ampliació del temps per presentar esmenes a la totalitat, un període previ a la creació d’una ponència on es discuteixi el text.

    El grup parlamentari d’Albert Rivera defensa que la subcomissió és el fòrum per tocar els aspectes de la LOMCE que no els convencen. “No entenem quin sentit té fer un procés paral·lel. El que haguem de dir, ho direm a la subcomissió”, tanca la portaveu Marta Martín.

    El termini pot expandir-se encara més si el PP, que no ho ha fet encara perquè ja ho han demanat altres grups, sol·licita la mateixa mesura a la Mesa del Congrés. De moment la data límit és el 7 de febrer, quan inicialment estava fixada pel 15 de desembre. Fins avui cap grup ha esmenat completament el text inicial del PSOE, confirmen fonts socialistes.

    Aquest és un article publicat a eldiario.es

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Contra l’imperi del futbol: els patis de les escoles a revisió
    Next Article
    Actualitat
    Preguntes essencials
    Sofía Pérez Mendoza - eldiario.es

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}