Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El Ministeri obre la modificació de la Lomce a la participació pública

    Redacciónovembre 5, 20183 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    La ministra Isabel Celáa
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    L’objectiu inicial, signat per tota l’oposició en ple, era el de derogar la Lomce quan la majoria parlamentària així ho permetés. La majoria parlamentària va aconseguir tirar endavant una moció de censura que va portar l’Executiu de Mariano Rajoy a l’oposició. Però la derogació de la llei Wert no s’ha posat sobre la taula. Els terminis de la legislatura i la dificultat en la negociació han deixat la redacció d’una nova llei educativa en el calaix dels projectes futurs.

    Això sí, el Ministeri ja va plantejar que faria les modificacions necessàries per revertir alguns dels efectes més perniciosos de la Lomce en el sistema educatiu. Abans de Nadal vol tenir enllestit aquest text, tal com expressava la ministra Isabel Celáa en una entrevista a El Diario de la Educación. I és això el que ara mateix s’està discutint, i pel que es demana la participació d’aquells qui hi estiguin interessats.

    Què cal modificar

    El Ministeri d’Educació i Formació Professional, en la justificació de la necessitat d’aquest canvi legislatiu, enumera els assumptes que volen modificar pel fet de ser “especialment onerosos”. A més, assegura, es posarà l’accent en aquells temes en els quals ja hi ha consens (després d’escoltar les diferents intervencions de la Comissió del Pacte organitzada per Íñigo Méndez de Vigo, exministre d’Educació) i tindran molt presents els objectius i fites marcades des de l’OCDE i la UE.

    Entre els principals objectius destaca la millora de l’equitat del sistema educatiu perquè tota la població pugui gaudir del dret a l’educació. Així mateix, es farà una modificació de l’estructura del currículum per adequar-la a la inclusió i desenvolupament de les competències bàsiques. En relació al currículum, es pretén que la matèria de Religió deixi de tenir pes en la nota de l’alumnat i no obligui als qui no la vulguin cursar a haver de matricular-se en una assignatura mirall.

    Un altre objectiu és que l’avaluació ha de deixar de servir per a jerarquitzar als centres. Serà una avaluació centrada en el diagnòstic de la situació i per al plantejament de les millores necessàries. També es vol equilibrar la balança dins les escoles i instituts, fent que els consells escolars tornin a tenir el pes que van perdre, de manera que les direccions dels centres deixaran de tenir la capacitat de maniobra guanyada amb la Lomce.

    El Ministeri pretén, així mateix, millorar la transparència en la rendició de comptes que han de fer tots els centres en virtut de la seva autonomia escolar; es millorarà l’admissió d’alumnes mitjançant l’eliminació dels elements discriminatoris derivats de l’especialització dels centres.

    Finalment, el futur text legal pretén recuperar la capacitat de les administracions per a la programació dels ensenyaments i perquè es doni suport a la coeducació i, a més, es pretén regular les competències de l’Estat i les comunitats autònomes per fomentar la lleialtat i la col·laboració entre administracions.

    El termini per enviar opinions sobre aquesta reforma acaba el 10 de novembre. Aquells que hi estiguin interessats poden escriure a l’adreça de correu electrònic: consulta.seefp@mecd.es

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Isabel Celaá legislació Lomce
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Per un menjador escolar educatiu i de qualitat
    Next Article
    Actualitat
    Les colònies de vacances compleixen 125 anys
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    El paper de les entitats en els projectes d’ApS

    maig 27, 2025

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}