Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El Parlament estira les orelles al Govern per la paràlisi en l’escola inclusiva

    Redacciójuny 27, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Alumnes d'El Margalló en una activitat anomenada 'matins musicals', on preparen un espectacle que a finals de curs ofereixen a les famílies
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La moció aprovada pel Parlament aquest migdia (i que, en teoria, és d’obligat compliment per part del Govern) la va presentar el grup parlamentari del PSC com a continuació de la interpel·lació de la diputada Esther Niubó al conseller Bargalló del passat dia 17. S’ha votat en tres blocs i tots tres han obtingut la majoria de vots. En el primer (denúncia de paràlisi) JxCat i ERC hi han votat en contra i la resta a favor; en el segon (el punt 2.1, on s’insta el Govern a revisar la normativa JxCat i ERC s’han abstingut i la resta a votat a favor, també de dues esmenes introduïdes per En Comú Podem); mentre que el tercer (el punt 2.2, on s’insta a assegurar els recursos necessaris en el proper exercici pressupostari) s’ha votat per unanimitat.

    Aquest és el text íntegre de la moció aprovada.

    TEXT FINAL DE LA MOCIÓ SUBSEGÜENT A LA INTERPEL·LACIÓ AL GOVERN SOBRE L’ESCOLA INCLUSIVA (TRAM. 302-00117/12)

    1. El Parlament de Catalunya denuncia que el Govern no hagi desplegat el Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu i exigeix el seu desplegament urgent abans de l’inici de curs 2019-2020.

    2. El Parlament de Catalunya insta el Govern de la Generalitat a:

    2.1. Revisar la normativa relativa al model d’escola inclusiva abans de l’inici del curs 2020-2021, per tal de garantir un sistema educatiu inclusiu en la seva globalitat que:

    a. reconegui l’etapa educativa 0-3 anys, imprescindible per un sistema educatiu veritablement inclusiu, i fonamental per la correcta detecció precoç de NEE i que permeti iniciar abans els tractaments, la coordinació dels professionals (educatius, psicopedagògics, pediàtrics, psiquiàtrics, etc.) i la destinació de recursos necessaris a l’alumnat al centre educatiu.

    b. contempli la necessitat de garantir un temps educatiu inclusiu, lectiu i no lectiu, dins i fora dels centres educatius, incloent l’espai de migdia i el servei de menjador, els serveis d’acollida, les sortides, les colònies i les activitats extraesco-lars, i la dotació del personal de suport necessari per atendre adequadament l’alumnat amb NEE.

    c. reconegui els infants amb malalties cròniques i la seva necessitat de gaudir d’atenció sanitària als centres escolars des de l’educació infantil de primer cicle fins als estudi postobligatoris mitjançant la incorporació d’una infermera escolar adscrita al centre, tasca que no correspon ni als docents ni a les famílies, afegint les necessitats sanitàries com a criteri per a contemplar aquests infants com alumnes amb NEE.

    d. incorpori la figura de l’educador/a social als centres educa-tius en qualitat d’agent educatiu pertanyent a l’equip docent i treballant en col•laboració i coresponsabilitat amb les profes-sionals del centre.

    2.2. Assegurar en el proper exercici pressupostari els recursos ne-cessaris per donar compliment a un model global d’escola inclusiva i garantir un reforçament dels recursos educatius especialitzats (personal docent i no docent, TEI, vetlladors/es, psicopedagogs/gues, etc.), reduir-ne les ràtios, proporcionar una oferta pública i gratuïta de formació especialitzada als docents, mi-llorar els equipaments en aules de suport, publicar i donar a conèi-xer els protocols de malalties i trastorns existents diversos als cen-tres educatius i posar a disposició un mapa de recursos de la inclusió al conjunt del territori.

    “Les diputades del PSC Esther Niubó i Assumpta Escarp, amb famílies que demanen la incorporació de la infermera escolar als centres

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Departament d'Educació Escola inclusiva
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Les arts al centre, l’experiència de l’Institut Moisès Broggi
    Next Article
    Opinió
    Set pel·lícules per una altra manera de veure la diversitat de gènere i afectiva-sexual
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Actualitat
    Així serà el batxillerat des del curs 2026-27

    abril 16, 2025

    Opinió
    600 anys convivint

    febrer 18, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.