Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els estudiants catalans superen els estàndards òptims d’anglès de la UE, segons la prova externa elaborada pel British Council

    Sandra Vicentemarç 22, 20184 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: ShaneGlobal
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Resultats de les proves externes Aptis elaborades pel British Council

    El Departament d’Ensenyament ha fet públics els resultats de la prova externa Aptis d’avaluació del nivell d’anglès a la secundària encarregada al British Council, segons els quals els joves catalans superen els estàndards marcats com a òptims per la Unió Europea com a objectiu pel 2020. La UE estableix que el 50% dels joves haurien de tenir uns coneixements iguals o superiors al B1 -nivell que els permetria mantenir una conversa simple- i els resultats de l’Aptis mostren que els alumnes catalans han obtingut un 65.9% de puntuació global. Aquesta dada, segons el president del Consell Superior d’Avaluació de Catalunya, Joan Mateo, suposa que la xifra podria pujar al 75% al final d’aquesta legislatura.

    Aquesta prova, que va ser realitzada per 1.416 alumnes de 51 centres -els mateixos que participen a PISA, per mantenir la proporcionalitat- va ser encarregada a finals del curs passat pel Consell Superior d’Avaluació amb l’objectiu de dibuixar un mapa del nivell de coneixement de la llengua anglesa a les escoles catalanes. L’examen, que va tenir un preu d’uns 50.000 euros i va ser licitada al British Council, ha de servir com a comparativa amb els resultats de les proves de competències bàsiques d’anglès.

    Segons Mateo, l’Aptis és un “referent extern que permet comparacions amb els indicadors internacionals” i ha afegit que “la similitud amb les puntuacions de les nostres proves -un examen realitzat aquest 2018 a 4t d’ESO pel Consell Superior d’Avaluació- li atorga un plus de validesa”. La comparativa mostra uns lleugers millors resultats a l’Aptis: així com baixa d’un 13.7% a un 7.5% el nombre d’alumnes que no arriba al nivell A0+A1, també puja d’un 26.8% a un 29.9% els qui superen el B2+C. Una explicació, segons Mateo, podria ser “que la prova realitzada pel Consell és lleugerament més difícil”.

    L’Aptis, especialment concebuda per a joves d’entre 13 i 16 anys, avalua la comprensió oral i lectora, l’expressió escrita i l’oral en temàtiques i escenaris en els que els adolescents se senten identificats, com les xarxes socials, els deures o els esdeveniments esportius o escolars. Així, aquesta prova pilot, en cap cas substituirà les competències bàsiques, segons el Departament d’Ensenyament.

    Comparativa dels resultats de les proves externes Aptis amb una prova realitzada pel Consell Superior d’Avalaució

    Els joves tenen una percepció optimista del seu nivell

    De la mà de l’Aptis s’ha elaborat una enquesta a tots els joves que han participat de la prova en la que es mesurava l’exposició a aquesta llengua, així com la seva percepció del seu nivell propi. La majoria dels preguntats es veien exposats amb força freqüència a l’anglès, sobretot a través d’Internet (63%) i escoltant cançons en llengua anglesa (el 75% les escolten diversos cops per setmana i el 14% diversos cops al mes).

    Aquesta exposició fa que, de retruc, la percepció del propi nivell dels joves sigui optimista. Segons l’enquesta el 41.1% dels joves consideren que tenen “Força” domini, mentre que el 29.4% creuen que és “Regular”. Aquestes dues opcions, que sumen un 70.5% dels enquestats. Així mateix, el 40% dels joves consideren que totes les àrees d’estudi de l’anglès són “molt fàcils”. I més del 50% consideren que escriure, llegir i aprendre vocabulari nou és molt fàcil. Tot i aquesta percepció, ha estat el 65% el que ha aconseguit el nivell que es considera òptim per a 4t de l’ESO.

    Aquestes xifres de l’Aptis corroboren una millora progressiva dels històrics baixos resultats en anglès. L’any passat, el resultat de les competències bàsiques donaven una nota mitjana de 70 sobre 10, assolint la xifra desitjada per la Generalitat. Però aquesta nota amagava una desigualtat de 23 punts entre els resultats dels estudiants en barris desafavorits i zones benestants.

    La capacitat econòmica per a realitzar activitats extraescolars podria ser una de les explicacions. Però per contra l’enquesta realitzada pel British Council, mostra que el 61 realitzen extraescolars, el 54,6% a una acadèmia d’idiomes o el 41.8% amb un mestre particular. Per altra banda, l’11.3% responen que són autodidactes i realitzen autoaprenentatge amb mitjans audiovisuals.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Anglès aptis british council
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous ArticlePresentem la campanya “Matricula a la pública”
    Next Article
    Actualitat
    Biblioteques, escoles, famílies i barri s’uneixen per fomentar el gaudi de la lectura amb el projecte Menja Llibres
    Sandra Vicente
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La Diputació de Barcelona s’adhereix al Consorci per a la Normalització Lingüística

    maig 29, 2025

    Opinió
    Pacte nacional per la llengua i educació

    maig 26, 2025

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}