Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els premis literaris on 100.000 estudiants catalans són coautors i jurat

    Redacciófebrer 16, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Premis Fiction Express | Cedida
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La Fàbrica Moritz de Barcelona es va vestir de gala aquest dijous al vespre per a celebrar una nova edició dels Premis Fiction Express. Organitzava l’esdeveniment la companyia d’impacte educatiu Fiction Express, que proporciona una plataforma de lectura interactiva que connecta els estudiants i autors professionals de primer nivell per a cocrear novel·les en català, castellà i anglès.

    En aquesta ocasió, es premiaven els autors que van cocrear novel·les durant el 2023 amb estudiants de tot el món -350 escoles de Catalunya utilitzen la plataforma- i van obtenir una millor puntuació per part dels estudiants amb qui havien cocreat les novel·les – a través d’un sistema de votacions capítol a capítol i un fòrum interactiu- a les assignatures de llengua. Prop de 100.000 estudiants catalans han llegit i votat les obres.

    Els autors i autores premiades van rebre el guardó en una gala amb presència de prop de 400 persones entre autoritats del Govern, altres comunitats autònomes i l’Estat, així com docents, autors, representants consulars, i actors del sector empresarial, tecnològic cultural, social i educatiu del país. A la gala també es van guardonar les escoles catalanes que més s’han implicat i participat en la plataforma el darrer any i als millors autors en llengua castellana i anglesa. Conduïen l’acte els cofundadors de la companyia, Sven Huber i Cristina Puig.

    Van entregar els premis Susana Otin, editora de Fiction Express, Ignasi Garcia Plata, secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Educació, i Josep Vives, Director General de Biblioteques.

    Abans d’entregar els guardons i després d’una breu introducció de Huber i Puig sobre la dimensió i propòsits del projecte -aquest any ha superat la barrera d’un milió d’estudiants usant-la-, va intervenir Alex Granados, Director Nacional de Currículum d’El Salvador, un dels països que utilitza la plataforma a tot el seu sistema educatiu.

    També es van premiar escoles amb més lectures per alumnes tant a nivell català, com estatal i mundial pel que fa a lectures per alumne, comentaris al fòrum per alumne i més certificats de bon comentari al fòrum -donen accés a una trobada amb l’autor-. Centres educatius catalans com l’Escola Pia de Mataró, l’Escola Freta de Calella de Mar, l’Institut Carles Rahola de Girona, l’Escola Minyons d’Urgell de Fondarella i l’Europa de Sant Cugat van ser guardonats pel seu rendiment a la plataforma durant el 2023, entre d’altres centres educatius estatals i internacionals. Representants dels centres premiats van recollir el certificat i un lot de llibres.

    Completament digital, el mètode de Fiction Express consisteix a connectar els lectors amb autors professionals a través del fòrum interactiu i un sistema de votacions per continuar l’argument d’una obra. D’aquest procés de lectura sorgeixen diverses propostes per part del professorat: el qüestionari, projectes per treballar competències transversals i altres exercicis de vocabulari, comprensió lectora, escriptura i oralitat per treballar totes les dimensions de la llengua.

    La plataforma educativa per a escoles, que el 2023 va ser escollida per segona vega com a Millor Plataforma Educativa Digital del Món, es troba a més de 9.000 centres educatius de 60 països. Cada dos mesos, s’inicia la cocreació de 9 llibres: tres en català, tres en castellà i tres en anglès. Això es tradueix en 54 obres originals anualment. Les obres, que passen a formar part d’una gran biblioteca amb més de 500 títols originals, poden adquirir-se en paper i inclouen activitats pedagògiques. Hi participen o hi han participat autors i autores destacats i premiats com Jordi Sierra i Fabra, Francesc Miralles, Jordi Folck, Maite Carranza, Muriel Villanueva o Eulàlia Canal.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    comprensió lectora Hàbits de lectura Llibres
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Palestina encara. Mestra en vaga de fam
    Next Article
    Entrevista
    Alba Castellvi: “Els infants han de trobar-se descontents de tant en tant”
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    maig 13, 2025

    Opinió
    Quan les cançons de casa no sonen a l’aula. Per una educació antiracista

    maig 2, 2025

    Opinió
    Què passa quan les cançons de casa no sonen a l’escola?

    abril 22, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.