Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El Consell d’Educació enviarà una queixa a TV3 pel ’30 minuts’ sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    Prohibició total del mòbil a l’educació obligatòria a Catalunya

    Ana Basanta

    L’educació en temps de pobresa

    Rosa Cañadell

    La Teoria de l’Embut Educatiu

    Joan Subirats Berengué

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Final de curs en tres actes

    Opinió
    Final de curs en tres actes

    Jordi Badiellajuliol 11, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Dibuix de la Mercè Borràs quan feia segon d’ESO
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Dibuix de la Mercè Borràs quan feia segon d’ESO

    Acte 1

    Una mare o un pare, i un fill o una filla protagonitzen l’acció al voltant d’ una taula i dues cadires. Una fosa de llum assenyala els canvis d’escena.

    Escena 1: “Ja sabia que passaria això.” “Doncs, per què no m’ho feia veure abans que passés? Sempre ho diu quan ja ha passat. Així és fàcil.”

    Escena 2: “Estic tan enfadat que podria cridar.” “Sempre ho diu cridant. Qualsevol dia haurem de canviar els vidres.”

    Escena 3: “No és just”. “La vida no ho és, ho hauria de saber, oi?”

    Escena 4: “Estic tan preocupat pels teus estudis…” “Sempre igual. La preocupació porta a algun lloc?”

    Escena 5: “Ara estic molt enfeinat… No tinc temps”. “Això sí que fa patir. I jo, que en tinc?”

    Acte 2

    El fill o filla protagonitza les escenes, que es continuen separant amb una fosa de llum. L’acció té lloc damunt d’un llit.

    Escena 1: “A casa, tenen temps de valorar la meva feina? La consideren important, com la seva, encara que no guanyi diners. O només sóc un butlletí de notes?”

    Escena 2: “A casa, s’adonen que tot és tan cansat? Família, amics, mestres, tu mateix, la pressió de tot plegat. I quan era fosc, les extraescolars.”

    Escena 3: “A casa, quan em porten d’excursió, a veure museus…, Notem que és un dia especial? I no et dic, quan a l’estiu fem convis…”

    Escena 4: “A casa, em toca fer serveis, com ara parar o desparar la taula, endreçar les coses, deixar la roba bruta a la cistella… És clar que no soc un hoste.”

    Escena 5: “A casa, quina idea tenen de la meva vida? S’imaginen com és, de difícil? Tornarien a ser indefenses mostres  del sistema educatiu?”

    Acte 3

    Les escenes es continuen separant amb una fosa de llum. El fill o la filla parla mentre mira per una finestra.

    Escena 1: “Escolti professora: per què fracassem? És per culpa de les mestres de primària? Les de primària deien que era per culpa de les d’infantil.”

    Escena 2: “Escolti directora: la Clara és tourette; la Berta, asperger; la Laura, tedeà; la Bet, hiperactiva. I encara li estranya que jo sigui desafiant?”

    Escena 3: “Escolti doctora: per què un nen quiet és un nen que no necesita medicació, i un nen inquiet, sí? Que potser és per culpa de la farmàcia?”

    Escena 4: “Escolti alcaldessa: per què ens hem de tancar a casa a fer els deures de vacances? Potser si tinguéssim més espais tindríem menys deures…”

    Escena 5: “Escolti conseller: ja se’n recorda de l’escola inclusiva, oi? Què li sembla, el curs vinent?”

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    10 contes i novel·les per treballar la malaltia, la mort i el dol
    Next Article
    Actualitat
    Els exalumnes de Griselda ja saben on estudiaran el curs vinent
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    Educació i trencament social

    juny 20, 2025

    Opinió
    Competències i resultats PISA. La pandèmia de l’educació. A Catalunya, i arreu

    juny 19, 2025

    Opinió
    Orientació com a remei contra a la incertesa

    juny 19, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}