Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Inclusió, menys segregació i més places al 0-3 i l’FP, entre les demandes de CCOO

    Ana Basantasetembre 18, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Roda de premsa de CCOO Educació en l'inici del curs 2024-25
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    CCOO Educació ha assenyalat les principals demandes del sindicat per a aquest curs, entre les quals figuren aconseguir una educació inclusiva amb garanties, reduir la xacra de la segregació escolar, assegurar una formació al llarg de la vida per a tothom, oferir una oferta pública suficient per al 0-3 i per a la Formació Professional presencial i on line i promoure la defensa i l’ús social del català.

    Així ho han indicat en roda de premsa a la presentació del Dossier d’inici del curs 2024-25. Per millorar els resultats educatius cal més inversió i més democràcia als centres la secretària general de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya, Teresa Esperabé; la responsable de personal docent públic no universitari, Marga Romartínez; el delegat de l’Alt Pirineu-Aran, Alvaro Lafuente, i la responsable de lleure educatiu i sociocultural,  Cristina Broto.

    Els reptes passen també per implantar la coeducació, erradicar els estereotips de gènere i garantir unes condicions laborals adients per a tot el personal dels centres educatius. CCOO Educació és partidari de derogar el decret de plantilles per tenir uns “centres públics amb qualitat democràtica”.

    Finançament

    Esperabé ha indicat que aquest és un curs “decisiu” i ha reclamat els recursos necessaris per aconseguir una educació de qualitat: “Demanem que el 2025 hi hagi una aposta decidida del Govern i la conselleria per millorar el finançament”, ha dit, i s’ha referit a l’aprovació de la iniciativa legislativa popular (ILP) per aconseguir que el 6% del PIB català es destini a educació.

    La secretària general de la Federació ha destacat la necessitat de crear una oficina d’atenció al personal educatiu en cas d’agressions per part de l’alumnat, no assignar nou alumnat als centres de màxima complexitat i que els i les estudiants amb necessitats educatives especials (NESE) comptin amb dues places escolars en el procés d’inscripció.

    Participació

    Lafuente ha explicat que en el segon trimestre del curs presentaran un estudi sobre com afecta la qualitat educativa la manca de democràcia als centres. El sindicat considera que “estem vivint un moment molt preocupant on l’extrema dreta ha entrat a les institucions i difon el seu discurs d’odi a través d’alguns mitjans de comunicació i per les xarxes amb total impunitat”.

    “Envia missatges simplistes contra la immigració, el col·lectiu LGTBI, la lluita contra la violència masclista i menysté l’emergència climàtica. Per guanyar aquesta batalla cultural i social, hem de potenciar que els centres educatius siguin espais participatius on es visquin els valors democràtics de la solidaritat, la fraternitat, la justícia social i la llibertat”, afegeix en el dossier.

    Formació Professional

    Romartínez ha fet èmfasi en el fet que “cal una veritable coordinació de l’FP amb tot el sistema educatiu”, així com un calendari de preinscripció i matriculació unificat per als ensenyaments superiors, tant a FP com a Batxillerat i Universitats. A més, ha remarcat que cal garantir el català en el 0-3, FP, Universitats, espai del migdia i lleure.

    Amb l’objectiu d’aconseguir una igualtat real en totes les seves formes, CCOO Educació reclama una coordinació específica de coeducació amb complement econòmic i dotació horària, per promoure la lluita contra les violències masclistes. També és partidari d’eliminar el xec escolar i dotar aquest pressupost a material escolar socialitzat, tot reduint així l’impacte ambiental.

    Broto ha explicat la proposta d’incorporar tot el personal vetllador al personal laboral del Departament d’Educació, amb un itinerari formatiu específic que els hi permeti assolir la categoria d’Educadores d’Educació Especial.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    CCOO Educació educació inclusiva inici de curs
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Un nou començament
    Next Article
    Actualitat
    Millorar els resultats educatius i l’equitat, eixos d’Educació per a la nova legislatura
    Ana Basanta
    • X (Twitter)

    Periodista i escriptora. Des del gener del 2023, directora del Diari de l'Educació. Llicenciada en Història i en Ciències de la Comunicació. Especialitzada en temàtiques socials. Autora dels llibres "La aldea del silencio", "Días que valieron la pena", "Doctor, no voy a rendirme" i "Líbano desconocido", entre d'altres.

    Related Posts

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    maig 30, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    Infrafinançan l’escola pública i aquí no passa res

    maig 26, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}