Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Un nou començament

    Beatriz Álvarezsetembre 18, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | Stock Images
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Amb l’inici del nou curs, moltes i diverses mirades s’aturen en la gestió educativa dels models que han acompanyat a l’alumnat i els nous i adients canvis que es consideren més recomanables en aquesta nova etapa.

    L’any escolar s’inicia amb més d’un milió i mig d’alumnes, gairebé mil docents més i una conselleria que proposa una global millora educativa gestionant  la convivència entre els alumnes i contribuint així al diàleg i la cohesió social.

    Ciberbullying, manca d’atenció i concentració en la dinàmica de classe, baix rendiment acadèmic i distraccions de tota mena en temes d’oci  i xarxes socials, etc.

    Tema controvertit que va presentar arguments a favor i en contra des de l’inici com una aposta a la modernització acadèmica i tecnològica, una eina útil i resolutiva a les diferents  dificultats que es poden trobar professorat i alumnat en detriment d’aquells professionals que alertaven dels  possibles perills en el procés d’aprenentatge.

    La immediata connectivitat que ofereixen els telèfons mòbils es pot traduir com eines educatives amb infinites aplicacions i continguts multimèdia, participació i eficàcia en projectes escolars, així com el sentiment de pertinença en un món  globalitzat; però no sempre poden utilitzar-se de manera intel·ligent i racional.

    Millorar el sistema educatiu requereix una reflexió profunda i assenyada

    Aquest nou començament és possiblement un punt d’inflexió social i sobretot pedagògic en concebre l’educació des d’una dimensió emocional i social, incidint en aquesta característica humanista tan important pel bon desenvolupament dels  infants i joves  afavorint estímuls  innats com la comunicació, interacció, joc i el descobriment.

    En un món on la Intel·ligència Artificial o la nanorobòtica són una realitat quotidiana, establir projectes ambivalents entre les capacitats intangibles de les persones i una tecnologia hiperavançada és tot un repte.

    Aconseguir comprendre l’infant des de les seves possibilitats, fragilitats i dimensió humana respectant la seva idiosincràcia única i personal és quelcom de summa responsabilitat en el que val la pena endinsar-se per descobrir el millor d’una època plena d’oportunitats acadèmiques i enriquiment humà.

    Les incerteses atisben, els dubtes creixen després d’anys amb molts reptes a aconseguir com la davallada de l’ús del català, la migració o les aules d’acollida, els mals resultats en matemàtiques i comprensió lectora i situacions controvertides com l’abandonament escolar, la migració o les aules d’acollida.

    Possiblement, les noves expectatives passin per canvis aparentment intranscendents com la supressió de mòbils a les aules, però millorar el sistema educatiu requereix una reflexió profunda i assenyada.

    El psiquiatre i filòsof Claudio Naranjo afirmava que “l’educació és la millor esperança en un món deshumanitzat, automatitzat i globalitzat, només una educació més humana pot transformar la societat”.

    “L’educació no és un traspàs d’informació, és transmetre estímuls, curiositat, el desig per aprendre.”

    Per un nou començament creant aprenentatges individuals i assossegats; en definitiva, una educació més humana.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    dispositius mòbils inici de curs mòbil a les aules opinió tecnologies mòbils als centres educatius
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    Els superherois de Marvel com a mentors dels lectors
    Next Article
    Actualitat
    Inclusió, menys segregació i més places al 0-3 i l’FP, entre les demandes de CCOO
    Beatriz Álvarez

    Related Posts

    Opinió
    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    maig 19, 2025

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    maig 16, 2025

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025

    No hi ha comentaris

    1. Joan M Girona on setembre 19, 2024 10:23 am

      MÒBILS, NO? HI HA ALTERNATIVES
      https://diarieducacio.cat/mobils-no-hi-ha-alternatives/

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.