Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Sobre las competències bàsiques a Catalunya. Què està passant?

    Francesc Imbernon

    «Si a casa ningú entén res del que t’expliquen a l’escola, el camí el fas sol»

    Víctor Saura

    Professionals de 50 centres educatius demanen estabilitzar els equips socials a escoles i instituts

    Ana Basanta

    El temps a l’escola, una paradoxa

    Pere Vilaseca Canaleta

    Combatre els discursos d’odi a les aules

    Victoria Hita Hidalgo
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » La familiarització a les escoles bressol: una guia per a pares i mares

    Opinió
    La familiarització a les escoles bressol: una guia per a pares i mares

    Rosa Garcia Rourasetembre 13, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | Cavall de Cartró
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Amb la implementació del nou currículum educatiu, el procés de familiarització ha adquirit una importància encara més gran, ja que es reconeix la seva influència en el desenvolupament emocional i social dels nens i nenes. Per exemple, posa especial èmfasi en la seguretat emocional dels infants i com una familiarització ben gestionada ajuda a crear un entorn segur i acollidor on els nens i nenes se sentin protegits i valorats. Tanmateix, el nou currículum reconeix la importància de la col·laboració entre l’escola i la família i la necessitat de fomentar una comunicació oberta i constant al llarg de tot el curs.

    Rol dels educadors/es i de les famílies en el procés de  familiarització

    Els principals implicat en el procés de familiarització són els educadors/es i les famílies dels infants. La col·laboració entre ambdues parts, així com la bona comunicació durant el procés, són claus per acompanyar als nens i nenes en aquesta etapa de transició.

    Per part de l’equip educatiu, s’ha de treballar per crear un entorn acollidor i segur. Això inclou l’ús de materials adequats, la decoració de l’estança amb elements familiars i la creació d’espais de joc i descans. Alhora, és important que observin i avaluïn constantment el progrés dels infants. Això permet identificar necessitats específiques i ajustar les estratègies segons sigui necessari.

    Les famílies, per la seva banda, han de col·laborar per garantir un període de familiarització gradual. Durant els primers dies és important que els nens i nenes assisteixin a l’escola bressol durant períodes curts de temps que s’allarguen progressivament. Això els hi permet conèixer l’entorn de manera suau i sense estrès. Tanmateix, compartir amb l’equip docent informació sobre les preferències, les necessitats i els progressos dels seus fills o filles ajuda a crear un entorn més personalitzat i acollidor.

    Beneficis a llarg termini

    Els beneficis d’un procés de familiarització ben gestionat van més enllà del període dels primers dies, ja que crea una relació positiva entre els infants i l’entorn, establint les bases per a una experiència gratificant.

    En aquest sentit, fomenta la independència i l’autonomia, ajudant-los a desenvolupar una confiança sòlida en les seves capacitats. Alhora, desenvolupen un grau de seguretat emocional i habilitats socials més gran.

    3 consells pràctics per als pares i mares

    • Mostra de confiança: Els infants perceben les emocions dels seus adults de referència. Mostrar confiança i entusiasme per l’escola bressol pot ajudar-los a sentir-se més segurs.
    • Temps de qualitat: Dedicar temps de qualitat fora de l’horari escolar ajuda a reforçar el vincle familiar i a proporcionar un suport emocional addicional.
    • Paciència i comprensió: Cada infant és únic i pot necessitar més o menys temps per adaptar-se. És important ser pacient i comprensiu durant aquest període.

    Com a conclusió, els pares i mares tenen un paper clau en aquest procés, treballant conjuntament amb els educadors i educadores per assegurar una transició suau i positiva per als infants. Amb estratègies adequades i una comunicació eficaç, es pot garantir que els nens i nenes desenvolupin les habilitats emocionals, socials i cognitives necessàries per al seu futur.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    bressol Educació infantil escola bressol infantil infants opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Salut mental i risc de suïcidi
    Next Article
    Entrevista
    Ana Novella: “Nens i nenes aprenen a demanar permís per participar, com si fos una concessió externa”
    Rosa Garcia Roura

    Educadora infantil i membre de l'equip de Comunicació i Innovació pedagògica de Cavall de Cartró

    Related Posts

    Opinió
    Per un embat republicà cap a una escola nova

    juliol 16, 2025

    Opinió
    L’Ajuntament de Barcelona deixa sense feina més de 250 mestres d’Escoles Bressol Municipals

    juliol 16, 2025

    Opinió
    Creixement de l’FP: pública vs privada?

    juliol 15, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}