Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El Consell d’Educació enviarà una queixa a TV3 pel ’30 minuts’ sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    Ana Basanta

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Defensar l’escola concertada és defensar Catalunya

    Joan de Santiago Bayona
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    La fotografia de curs

    Jordi Badiellamarç 17, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    A vegades, una tarda de diumenge, la trobes. Accidentalment. Potser a dins d’una capsa, potser entre els fulls d’un llibre. I et transporta a la infantesa, quan de fotografies de l’escola no n’hi havia gaires. Una per curs.

    Arrenglerats, amb la bata de ratlles ben cordada i la mestra al bell mig d’aquell ordre irreal miràvem el fotògraf com si ens hi anés la vida.

    També hi la cara d’aquell company escanyolit que sempre deia “Mare de Déu de la Berruga, Mare de Déu de la Berruga”.

    La mires i retrobes una mestra que somreia i que amb aquell gest feia de l’escola un lloc confortable, i que escrivia petits elogis al final de les redaccions.

    La fotografia en blanc i negre d’un curs que se t’emporta:

    El més impactant del primer dia d’escola era trobar-se la tutora del curs passat pel passadís, amb cara de no haver renyat ningú en tot l’estiu.

    Els dies de pluja eren especials, sobretot quan encara no plovia, però estava a punt de fer-ho, i l’aula semblava el nucli de la tempesta.

    El tap d’una ampolla era una pilota; el pati, un estadi enorme; nosaltres, els millors jugadors del món. I la mestra feia veure que ho entenia…

    La veritat és que l’hora del pati ha estat sempre la millor de totes les hores.

    Les agulles del rellotge de l’aula avançaven a batzegades i sempre a poc a poc. Quina feina tan difícil, la d’engolir-se el matí o la tarda sota la nostra mirada.

    I al migdia, quan sortíem de l’escola, el carrer semblava més ample que al matí, potser perquè els xiclets enganxats a sota de les taules havien tornat a la vida.

    Sempre hi havia algú que avisava: “Que ve l’arrel quadrada”, o “la cèl·lula”, o “el pirata”, o “el professor Tornassol”…

    A la teulada del davant de l’escola, sovint hi havia un gat que no tenia ganes de caçar i jeia i feia el ronso… I tots estàvem segurs que la seva mandra s’encomanava.

    Un parell de cops a l’any, la classe s’interrompia i miràvem per la finestra com nevava. Normalment feia quatre volves…, però eren tan interessants!

    I a les cinc, ja érem fora. Ara em costa d’imaginar-me l’aula buida, en silenci, sense olor, perquè tot ha anat fugint per les escletxes dels finestrons. Com nosaltres…

    Recordar la bata, els companys, la mestra, somriures i rostres llunyans, mentre mires l’estranya fotografia d’aquell curs. Ubi sunt?

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Cooperatives que neixen a l’escola: emprendre per canviar les coses
    Next Article Els agrupaments i els caus com a “espais de confiança”
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    Adolescence: lleure educatiu per combatre l’alienació juvenil

    juny 13, 2025

    Opinió
    El que la IA em va ensenyar

    juny 12, 2025

    Opinió
    Comunicat de RELLA a la ciutadania i als poders polítics sobre el genocidi de Gaza

    juny 12, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}