Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Entrevista
    «La idea que els joves no tenen interès per res és un tòpic totalment erroni!»

    Mar Domènechjuliol 9, 20215 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Martí Arnau (esquerra) i Giorgio Ferrer (dreta), guanyadors del premi a millor web de Batxillerat
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    En Martí Arnau i en Giorgio Ferrer, acaben de cursar 2n de batxillerat a l’IES Sivera Font de Canals, València. A tots dos els agrada molt tot el que està relacionat amb el món dels ordinadors i els videojocs. Però també passar-ho bé amb els seus amics.

    El passat mes de maig, amb Octopus3d van guanyar el premi a millor web de Batxillerat de l’11a edició del concurs de Wapps.cat de creació de llocs web i apps impulsat per la Fundació.cat. Un projecte que s’adreça a alumnes de 5è i 6è de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà o superior. Aquest vol fomentar i premia el coneixement de les noves tecnologies, la creativitat dels participants i la normalització del català en l’entorn digital.

    Com us interesseu per les impressores 3d? Com neix Octopus3d? Per què aquest nom? I quins serveis oferíeu a l’inici?

    Quan anàvem a 3r d’ESO el nostre professor de tecnologia adquirí una impressora 3D per al centre, i la idea de poder crear quasi qualsevol cosa amb aquesta impressora ens va encantar. Així és com vàrem començar a pensar en comprar-ne una.

    L’any següent havíem de crear una pàgina web per una empresa fictícia a la classe d’informàtica. Vàrem pensar en una empresa de muntatge i reparació d’ordinadors i mòbils amb peces de segona mà. El nom que se’ns va ocórrer va ser OCTOPUS PC, així que més endavant, quan per fi els nostres pares ens van comprar una impressora 3D a cadascú, vam decidir continuar amb el mateix nom, canviant el “PC” per “3D” i vàrem començar a imprimir figuretes 3D per encàrrec.

    Abans de crear aquesta petita empresa heu fet alguna cosa més plegats? Com us vau conèixer?

    Ens vam conèixer a l’institut i des d’aleshores hem sigut molt bons amics. Tenim gustos i aficions molt semblants, els dos som molt inquiets, així que no parem d’inventar o idear noves coses a cada segon que passa.

    Durant la pandèmia vau ser dels voluntaris que van participar en la creació de viseres per mascaretes de pantalla. Com va sorgir la iniciativa?

    Quan va arribar el confinament, ens van comentar que l’Ajuntament del poble estava buscant gent que tingués impressores 3D i pogués fabricar pantalles protectores, ja que en aquell moment no hi havia suficients mascaretes. Així que sense pensar-ho dues vegades, allà ens vàrem presentar. L’ajuntament ens va proporcionar el material i durant un temps vàrem fabricar pantalles per als cossos de seguretat i el personal sanitari tant del nostre poble com de l’hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva. Va ser una experiència molt gratificant poder ajudar en aquell moment tan incert.

     

    Ara ja fabriqueu peces per ‘tunejar’ motos i altres. Què és el que més us compra o us sol·licita la gent?

    Després del confinament hem continuat fent coses per encàrrec. El que més ens demanen són peces decoratives per les motos, i figures 3D. Tot i que en un futur ens agradaria poder fabricar pròtesis 3D que ajuden a millorar la qualitat de vida de persones amb discapacitat.

    Com és el vostre dia entre impressores 3d? Trenqueu els tòpics sobre els joves i l’apatia constant que pensa la societat?

    Com et dèiem abans, som els dos molt inquiets, així que cada vegada que tenim una nova idea, per boja que ens sembli, sempre hem d’intentar-ho.

    Penso que aquesta idea dels joves que no tenen interès per res és un tòpic totalment erroni, de fet, cada vegada trobem més exemples de joves emprenedors que estan canviant les coses, lluitant pel medi ambient, inventant noves aplicacions per millorar el benestar de les persones o canviant aquesta societat perquè sigui un poc més justa i més tolerant amb els col·lectius més desafavorits. Però també és cert que al nostre país els joves no tenim massa oportunitats de treballar, i són molts els que quan acaben els seus estudis han de buscar a altres països la possibilitat de poder desenvolupar les seves carreres, esperem que això comenci a canviar i se’ns doni l’oportunitat de demostrar la nostra vàlua.

    Al nostre país els joves no tenim massa oportunitats de treballar i fer carrera, són molts els que han de fer-ho a altres països

    Ja teniu la web, amb la que heu quedat classificat els primer de batxillerat en l’11a edició del concurs de creació de llocs web i apps, Wapps.cat; quins són els següents passos que fareu? Acabareu creant una granja d’impressores 3d?

    Ens agradaria molt. De moment és un projecte amb el qual volem continuar, però el proper curs comencem a la universitat, així que anirem veient com podem compaginar les dues coses…

    Què voleu estudiar un cop acabat el batxillerat?

    Ens atrauen molt les enginyeries, tot i que no descartem alguna altra carrera com arquitectura. Potser acabem construint cases fetes amb impressores 3D!

    Creieu que bona part de la producció de maquinària en el futur passa per la impressió 3d?

    Sí, estem segurs d’això. Pensem que són una eina amb un gran potencial, i cada vegada veurem més productes creats amb impressores 3D.

    Expliqueu-me algun somni que us agradaria assolir, junts o separats.

    En un futur, ens agradaria tenir la nostra pròpia empresa i ser emprenedors d’èxit.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    Vint anys de ‘la Xarxa’, un projecte pioner d’aprenentatge docent entre iguals del Departament d’Educació
    Next Article
    Opinió
    ‘En un barri de Nova York’ i ‘Lucas’
    Mar Domènech

    Coordinadora del blog Arts i Educació. Periodista infantil i familiar. Especialitzada en temes d'educació, cultura en família, literatura infantil i disseny per a petits.

    Related Posts

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    maig 15, 2025

    Entrevista
    Esteban del Campo: “Europa ha de continuar avançant, i no retrocedir”

    abril 4, 2025

    crònica
    Els adolescents i la lectura

    desembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}