Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La incertesa econòmica, principal barrera per marxar d’Erasmus

    Redacciósetembre 22, 20144 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Marxar d’Erasmus no només és recomanable per l’experiència vital que suposa, sinó perquè a la llarga esdevé una garantia més per a obtenir un lloc de treball. Però aquest avantatge és a l’abast de tots els universitaris? No, perquè més de la meitat dels estudiants que declinen participar en aquest programa de mobilitat europeu ho fan condicionats per motius econòmics. La incertesa sobre el cost dels estudis a l’estranger és el que fa tirar enrere al 58% dels universitaris que no s’apunten al programa. Però hi ha altres raons econòmiques que preocupen a més del 40% dels qui acaben dient no, com és directament la falta de diners, el desconeixement de quina serà la beca que es rebrà o la necessitat de mantenir una feina al país d’origen. Cal afegir, tanmateix, que hi ha altres raons de pes, com les personals o familiars (58%) o la manca d’infromació sobre el programa (43%), que també frenen els joves.

    Aquestes dades formen part d’un estudi exhaustiu sobre el programa de mobilitat acadèmica Erasmus, publicat aquest dilluns per la Comissió Europea, en el qual es destaca sobretot que els estudiants que han fet estades a l’estranger pateixen menys atur a la llarga. A nivell europeu, els joves que han estudiat a l’estranger amb beca Erasmus presenten al cap de cinc anys una taxa d’atur del 7%, mentre que la dels que han optat per completar tota la carrera a la seva universitat és del 9%. També es constata un lleuger efecte pel que fa a l’atur de llarga durada: només el 4% dels graduats universitaris tarda més d’un any a trobar feina, mentre que si s’estreny el cercle als que han fet Erasmus el percentatge es redueix a un 2%.

    “El missatge és clar: si estudies i et formes a l’estranger, tens més probabilitats de millorar les teves perspectives de treball”, ha expressat la comissària europea d’educació, Andreoulla Vassiliou. L’estudi també destaca que les competències que s’adquireixen a l’estranger, més enllà dels coneixements relacionats amb la carrera, són els que més tenen en compte les empreses a l’hora de contractar joves amb estudis superiors. Capacitats per a superar situacions noves, de planificació i organització o de presa de decisions són algunes de les qualitats que més valoren les empreses, segons consta a l’estudi, i coincideix en molts casos amb el que els joves d’Erasmus diuen haver après a vivint un temps a l’estranger.

    Aquests avantatges en la perspectiva de trobar una feina a mig termini fan que la barrera econòmica esdevingui encara més preocupant. Sobretot a Espanya, que és dels països del programa que destina menys diners a les beques Erasmus. El sistema que implanta amb els canvis del programa Erasmus Plus contempla una partida de 250 euros mensuals com a mínim per cada estudiant, una xifra que podria augmentar fins a 350 euros si es compleixen certs requisits acadèmics, com un bon nivell d’idiomes. Actualment Espanya es el país més actiu dins el programa Erasmus, tant pel que fa l’acollida d’estudiants (uns 39.000) com a l’enviament (uns 40.000), en dades del curs 2012-2013.

    Un milió de bebès Erasmus

    Aquest estudi, per al qual s’ha necessitat 80.000 estudiants, professors i empreses enquestats, aporta dades del programa Erasmus des que es va implantar l’any 1987. Una d’elles és que els estudiants que han passat pel programa són més proclius a tenir parelles d’altres nacionalitats que la resta. Un 33% dels qui han participat del programa tenen parella estrangera, per només un 13% dels altres. De fet, la Comissió Europea calcula que des de la creació del programa ara fa gairebé 30 anys han nascut aproximadament un milió de fills de parelles Erasmus.

    Igual que amb les relacions personals, l’estudi demostra que els qui han passat per una experiència Erasmus també tendeix a ser més receptiu a l’hora d’acceptar feines o viure a l’estranger. El 40% dels exErasmus s’ha mudat a països estrangers alguna vegada després d’haver acabat els seus estudis, per només un 23% en els casos dels qui van renunciar a la mobilitat en la seva etapa universirària.

     

     

     

     

     

     

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Erasmus
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    L’escola entre l’Autoritat i la Zitzània
    Next Article Comença el curs… Continuem jugant!
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}