Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La UB crea una càtedra per fomentar la integració de persones amb discapacitat

    Redacciómaig 30, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    D'esquerra a dreta, Joan Castells, Josep Lluís Cleries, Joan Guàrdia, Joan Puigcercós i Marina Romeo | UB
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La Universitat de Barcelona (UB) ha presentat la Càtedra UB Fundació Cassià Just-Cuina Justa d’Integració de Persones amb Discapacitat, que abordarà les problemàtiques comunes amb què es troben normalment les persones amb discapacitat.

    Gràcies a la col·laboració amb la Fundació Cassià Just – Cuina Justa, l’Escola de Noves Tecnologies Interactives de la UB (ENTI) i la Fundació FIATC, es desenvoluparan accions de formació, sensibilització, recerca i transferència de coneixement amb l’objectiu de millorar les condicions d’inclusió d’aquest col·lectiu.

    Entre les principals activitats, es destaca crear una guia per recollir bones pràctiques inclusives en el context universitari; dissenyar el procés d’adaptació a aquest col·lectiu de les proves al cos d’auxiliars de serveis de la Universitat; desenvolupar manuals per facilitar la integració del professorat, l’alumnat i el personal tècnic, de gestió, administració i serveis (PTGAS) en el context universitari, o promoure el benestar psicològic de joves amb discapacitat intel·lectual.

    En el pla formatiu, es continuarà impartint el diploma superior universitari en Atenció a Usuaris, Ciutadans i Clients, adreçat a joves amb discapacitat intel·lectual, que té com a objectiu millorar-ne la incorporació al mercat laboral, organitzar un campus d’estiu o promoure un programa de mobilitat Erasmus per al col·lectiu. Així mateix, es faran cursos en el marc del programa Els Juliols de la UB i es lliuraran premis a treballs finals de grau o de màster i tesis doctorals en què es promoguin accions de sensibilització o d’integració d’aquesta comunitat, principalment.

    Estratègies efectives

    La professora de la Facultat de Psicologia de la UB i directora de la Càtedra UB Fundació Cassià Just-Cuina Justa d’Integració de Persones amb Discapacitat, Marina Romeo, ha afirmat que “amb aquesta nova càtedra volem aprofundir en la comprensió de les necessitats específiques de les persones amb discapacitat i desenvolupar estratègies efectives per a la seva plena inclusió en tots els aspectes de la vida laboral i universitària”.

    El rector de la UB, Joan Guàrdia, ha assenyalat que “la inclusió és un repte social enorme. Les institucions hem de treballar per fer la vida de la gent més fàcil, justa i feliç. La Universitat no pot deixar de ser un actor present en totes les iniciatives d’aquest estil, perquè és la nostra responsabilitat”. Guàrdia ha posat aquesta càtedra com a exemple de model reeixit de col·laboració publicoprivada.

    Josep Lluís Cleries, president de la Fundació Cassià Just – Cuina Justa, ha afirmat que “la importància de comptar amb una càtedra que promogui la recerca, la innovació, la transferència de coneixement entre la universitat i la nostra entitat és cabdal, i segur que serà un instrument útil per seguir millorant constantment la tasca d’inclusió social per a persones amb fragilitat mental que impulsem”.

    Per part seva, Joan Puigcercós, conseller de l’ENTI, ha considerat la universitat “una eina d’inserció de la comunitat, un ascensor social i humà i d’igualtat d’oportunitats. En aquest sentit, s’ha mostrat convençut que aquesta càtedra serà una “experiència enriquidora per donar les mateixes oportunitats a tothom i per posar la tecnologia al servei de les persones”.

    Joan Castells, president del Patronat de la Fundació FIATC, s’ha congratulat de l’entesa entre totes les institucions i ha volgut remarcar “el paper social de FIATC, una companyia que aviat farà cent anys”. “Gràcies a la nostra fundació, hem pogut ajudar persones desafavorides tant en l’àrea de la salut com en la cultural” ha dit.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    “Deepfakers”, els cacics del segle XXI
    Next Article
    Opinió
    En defensa de la conversa
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    maig 29, 2025

    Actualitat
    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    maig 27, 2025

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}