Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    L’assignatura de religió té un cost per l’Estat de 700 milions anuals

    Redaccióabril 23, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Curs de formació de professors de Religió a Valladolid. / ÁNGEL CANTERO CC by-sa archivalladolid (Flickr)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

     

    Fa uns dies es va presentar la campanya Por una Escuela Pública y Laica: Religión fuera de la Escuela, impulsada per aquesta ONG amb el suport de desenes d’organitzacions sindicals i socials d’arreu de l’Estat, i amb la qual es volia tornar a demanar als partits que lluitin per la “plena laïcitat del sistema educatiu”. En la roda de premsa de presentació d’aquesta campanya es va donar aquesta xifra, resultat de sumar les quantitats que aporten les diferents administracions públiques.

    Segons Francisco Delgado, responsable d’educació d’Europa Laica, la campanya pretén que els partits polítics es comprometin a aconseguir la plena laïcitat del sistema, la qual cosa implica “treure la religió confessional de l’ensenyament de forma immediata” i “no finançar amb diners públics l’adoctrinament religiós a cap centre escolar”. A més, planteja “potenciar la xarxa pública d’ensenyament, evitant, de forma progressiva desviar fons públics cap a interessos privats” i derogar els Acords amb la Santa Seu per “ser la base legal dels privilegis que continua reclamant l’Església, especialment dins de l’àmbit educatiu”.

    En aquest sentit, els representants d’Europa Laica critiquen que el compromís de derogació d’aquests acords hagi desaparegut dels programes electorals per als comicis del 28A del PSOE i d’Unidas Podemos, quan tots dos partits portaven aquesta demanda en les anteriors eleccions i van votar a favor d’una proposició no de llei en aquest sentit al Congrés. Com ha explicat el professor Jaume Trilla en alguns articles publicats en aquest diari –i en el seu recent llibre La moda reaccionaria en educación–, aquests acords obliguen l’Estat al fet que tots els plans d’estudi de tots els centres de Preescolar, Primària i Secundària (Batxillerat i Formació Professional) incloguin l’ensenyament de la religió catòlica “en condicions equiparables a les altres disciplines fonamentals”.

    Sobre la pèrdua de llocs de treball dels professors de religió –en el cas que s’aconseguís la laïcitat del sistema educatiu–, Alberto Carrillo, del sindicat de docents STES, va afirmar en la roda de premsa que “són treballadors de l’arquebisbat que imparteixen catequesi a les aules, quan haurien de fer-lo en els temples”.

    La campanya compta també amb el suport de CEAPA i la FELGTB, així com dels Cristians i Cristianes de Base. El seu representant, José María Ramírez, va defensar una educació en la qual no es privi a l’alumne de tenir un pensament crític en comptes que se li adoctrini com succeeix en els col·legis religiosos, segons va manifestar.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    educació religiosa religió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Orgull i reconeixement, mai és tard per aprendre a llegir
    Next Article
    Opinió
    El canvi educatiu al País Valencià necessita un impuls
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Opinió
    L’escola que educa en l’escolta. El llegat del papa Francesc en l’àmbit educatiu

    abril 29, 2025

    Reportatge
    Religió a l’escola: entre el sí, el no i com afrontar la diversitat confessional de l’alumnat i la societat

    març 10, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}