Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    L’educació segons Gandhi

    Jordi Badiellasetembre 29, 20192 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Bodhgaya, India
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Bodhgaya, India | Foto: iStock

    Una educació que no ens ensenya a discriminar entre allò que és bo i allò que és dolent, a assimilar-ne un i esquivar l’altre, és errònia.

     

    Amb educació, em refereixo a un dibuix complet del millor en el cos, la ment i l’esperit de l’infant.

     

    L’alfabetització no és la finalitat de l’educació ni tan sols el començament.

     

    L’alfabetització, en si mateixa, no és educació.

     

    Considero que escriure és una bella art. La matarem si imposem l’alfabet als nens petits, al començament de l’aprenentatge.

     

    Els interrogants persistents i la sana inquisició són els primers requisits per adquirir aprenentatges de qualsevol tipus.

     

    L’educació perquè la ciutadania comprengui hauria de ser un assumpte a curt termini, si som sincers i seriosos.

     

    L’educació hauria de ser tan revolucionària com per respondre als desitjos del vilatà més pobre, en lloc de respondre als d’un explotador imperial.

     

    En un sistema democràtic, els diners invertits en la promoció de l’aprenentatge proporcionen un retorn de deu vegades a la gent, així com una llavor sembrada en un bon sol retorna una collita abundant.

     

    El que realment cal per fer funcionar la democràcia no és el coneixement de fets, sinó una educació correcta.

     

    L’amor requereix que l’educació veritable sigui fàcilment accessible per a tothom i que sigui d’utilitat per a tots els vilatans en la seva vida diària.

     

    Tota l’educació d’un país ha de promoure el progrés d’aquell país.

     

    Crec que l’educació religiosa només ha de concernir les associacions religioses. 

     

    Quan dic formació espiritual, vull dir educar el cor.

     

    L’experiència adquirida a les escoles m’ha ensenyat que el càstig no depura, si és que alguna cosa endureix els nens.

     

    La noció d’educació a través de l’artesania prové de la contemplació de la veritat i l’amor que penetra en les activitats de la vida.

     

    L’èmfasi en el principi de passar cada minut de la vida de manera útil és la millor educació per a la ciutadania.


    Aquests aforismes van ser publicats per S. R. Tikekar en un volum, Epigrams from Gandhiji, editat pel Govern de l’Índia l’any 1971 a Nova Delhi.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Com triar els indicadors més adequats per al teu projecte educatiu de centre
    Next Article
    Actualitat
    Dos nous directors generals al Departament; pleguen Vallcorba i Simon
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    #Francohatornat, quan la història es converteix en meme

    juny 6, 2025

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}