Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » L’empenta a la formació dels mestres avança amb algunes novetats

    Actualitat
    L’empenta a la formació dels mestres avança amb algunes novetats

    Redacciófebrer 20, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El programa de millora i innovació de la formació del professorat (MIF), que té com a objectiu reformular els estudis de magisteri com a palanca per millorar el sistema educatiu català, va citar ahir desenes de docents universitaris i experts internacionals en un simposi que va servir per fer balanç dels dos primers anys de feina, per conèixer les experiències d’alguns país punters en aquesta formació, com Finlàndia, i per avançar algunes de les novetats que presenta el programa.

    El catedràtic Miquel Martínez, que coordina el programa juntament amb Enric Prat, ha detallat que un dels seus plantejaments és que els estudiants de magisteri cursin un any de “residència” en una escola. El programa MIF considera les pràctiques una part fonamental dels estudis, i en aquest sentit treballa perquè els alumnes puguin fer una “immersió” en un centre durant un curs que els permeti també un temps de reflexió a partir de la pràctica.

    Martínez també ha avançat alguns aspectes de la prova específica, encara en fase de disseny, que està previst que hagin de superar els aspirants a cursar el grau, Més enllà de la selectivitat: l’examen tindrà en compte no només els coneixements de base dels estudiants, sinó també les seves capacitats socials, de cooperació i la seva experiència treballant amb infants, com pot ser en el món del lleure o de l’esport, i inclourà una entrevista amb els estudiants. La prova, molt similar a l’exigent model finlandès, s’implantarà el juny del 2017.

    Aquestes han estat algunes pinzellades que es desprenen de la tasca del MIF, que aquest curs ha implicat fins a 41 grups de recerca -formats per docents universitaris i d’escola- dedicats a repensar la formació dels docents. Un autèntic motor de propostes que, en els propers mesos, comptarà també amb l’aportació dels 15 mestres que han marxat a països referents en formació de mestres -becats pel programa- amb el propòsit de tornar per explicar-ne els detalls.

    Pel simposi d’ahir hi van passar experts de la talla de Jari Lavonen, degà de la Facultat d’Educació d’Hèlsinki, Pekka Tukonen, director d’escola a Finlàndia, o James Fraser, de la Universitat de Nova York.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Formació de mestres
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els 6 barrets de pensar
    Next Article Triar escola: una decisió important per a tots (famílies, docents, escoles i administració)
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}