Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » L’Estat refon la legislació sobre els drets de les persones discapacitades

    L’Estat refon la legislació sobre els drets de les persones discapacitades

    L'educació en càpsules legalsgener 14, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    L’educació ha de ser inclusiva, només excepcionalment es pot impartir fora dels centres ordinaris i exigeix un plus de suports per assegurar efectivament el dret a l’educació.

    El nou text refon en una sola normativa la llei d’integració social de les persones amb discapacitat de 1982, la llei d’igualtat d’oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat de 2003 i la Llei del règim d’infraccions i sancions de 2007, al mateix temps que procura adaptar el text a la Convenció Internacional sobre els drets de les persones discapacitades, vigent des del 3 de maig de 2008. El text ordena normes i, en la línia de la normativa internacional, recorda la definició de  conceptes i situacions com són els de discapacitat, igualtat d’oportunitats, discriminació directa i indirecta, assetjament, mesures d’acció positiva, ajustaments raonables o inclusió social,   importants per a la regulació, aplicació i determinació de les polítiques en la matèria.

    El títol I del text està dedicat a l’educació i ressalta el dret de les persones amb discapacitat a rebre una educació inclusiva, de qualitat i gratuïta, en igualtat de condicions amb les demés persones, imposa a les Administracions educatives l’obligació d’assegurar-la i recorda que l’escolarització en centres d’educació especial o unitats substitutòries dels mateixos ha de ser excepcional.

    Convé prendre’n nota. El Tribunal Suprem ja es va ocupar del tema en la seva sentència de 9 maig de 2011, en un cas d’escolarització sense prou suport a nens i nenes amb trastorn d’espectre autista en la Comunitat Valenciana, resolvent que s’havia produït la vulneració al dret a l’educació.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous ArticleUn canvi en la regulació de les exempcions d’IVA, que pot ajudar a les entitats de caràcter social
    Next Article Menys equitat després de la LRSAL
    L'educació en càpsules legals

    Related Posts

    Pere Renom a Ricard Marín: “Després de tenir-te de professor vaig anar a l’institut i m’hi vaig fotre una castanya veient d’altres no tan motivats… I vaig dir: ‘Ah, això també existeix’”

    desembre 23, 2025

    mEduTarraco: quan la ciutat esdevé aula

    desembre 22, 2025

    Marta Pontnou a Héctor González: “Em deies ‘és que ets bona’ i això em donava seguretat en mi mateixa”

    desembre 16, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.