Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » L’estiu no és tan divertit en el món dels trastorns

    Opinió
    L’estiu no és tan divertit en el món dels trastorns

    Núria Terés i Bonetjuny 12, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Si bé per a la majoria d’adolescents l’arribada de l’estiu s’associa satisfactòriament amb l’acabament de les classes i la llarga panoràmica d’un temps de relax, altres tipus d’activitats i horaris, per a molts nois i noies amb trastorns mentals, no és gens així. L’estiu i la desconnexió del món escolar significa també el trencament de relacions, encara que temporalment per als adults, de llarga durada per als adolescents que pateixen ja situacions relacionals difícils. Temps de vacances, temps de soledats.

    S’acosten doncs dates de més oportunitats per als tancaments a casa, als seus mons interiors, sovint distorsionadors de realitats. Temps de tancaments a les habitacions no compartides, a l’entorn del llit i dels ordinadors. Temps de difícil recuperació!

    El món relacional dels joves, en temps de lleure, temps d’amistats i diversions, de platja, de sortir, de natura… és bàsic per construir vincles sans, per compartir experiències entre iguals, que generin vivències i aprenentatges. Tallar aquests vincles, no tenir oportunitats de dialogar des de l’experiència entre iguals, aïlla els joves amb dificultats relacionals, provocant-los un desenvolupament personal i social de difícil reconstrucció en l’edat adulta.

    Les ofertes educatives de lleure són molt poques per a aquests joves que, a més, sense horaris ni estímuls, van trobant justificacions per a fer de casa seva un espai de refugi ofegador. També suposa segregació i desvinculació entre iguals, generant, doncs, noves desigualtats!

    Com a societat ens cal organitzar i dinamitzar estius diferents per a que aquests nois i noies, juntament amb molts altres que no tenen oportunitats de vacances educatives, perquè trobin en l’estiu continuïtats de lleure, que s’enllacin de manera creativa però acompanyada, amb el curs escolar. Necessitem més activitats com casals d’estiu, campaments, colònies, tallers, activitats… que amb programes específics d’inclusió, generin espais de lleure on la diversitat sigui un dels objectius primordials. On la convivència lúdica entre tot tipus de joves, ofereixi experiències sanes i fins i tot “terapèutiques”, on gaudir enmig d’altres aporti noves oportunitats per “ser” des de les seves diferències.

    Mentre no sigui així, l’acabament de les vacances, al setembre, continuarà essent per a aquests joves, temps de difícils “remuntades”!

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    PISA demostra que la despesa social sí que funciona
    Next Article
    Actualitat
    L’únic examen de selectivitat que s’aprova amb faltes d’ortografia
    Núria Terés i Bonet

    Related Posts

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Un congrés per reforçar la Coeducació contra la Violència envers les Nenes i les Dones

    desembre 11, 2025

    Opinió
    El dilema del currículum català de batxillerat

    desembre 9, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.