Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Una reflexió sobre l’aprenentatge de les matemàtiques a Catalunya: Les competències bàsiques com a brúixola

    Laura Morera
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Mesures concretes i viables, l’objectiu del grup impulsor per a millores educatives

    Actualitat
    Mesures concretes i viables, l’objectiu del grup impulsor per a millores educatives

    Ana Basantagener 10, 20242 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Primera reunió del Grup Impulsor de Mesures de Millora Educativa | Departament d'Educació
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els 18 experts que formen part del grup impulsor de mesures de millores educatives a curt i mitjà termini a Catalunya han fet aquest dimecres la seva primera reunió amb voluntat que algunes de les mesures es puguin aplicar ja el curs vinent, tal com ha explicat el president del Consell Escolar de Catalunya (CEC) i coordinador del grup, Jesús Vinyes.

    “La feina que té aquesta comissió és concretar propostes molt específiques relacionades amb canvis i amb millores que puguin tenir un impacte en els resultats educatius de comprensió lectora i matemàtiques. Això és el que sobretot haurem de prioritzar”, ha indicat als mitjans de comunicació abans d’iniciar la trobada al Departament d’Educació amb la consellera Anna Simó.

    Fer que les propostes siguin viables és un dels eixos bàsics, tal com ha apuntat Vinyes, qui ha remarcat que ja s’estan duent a terme mesures com la disminució de ràtios, diferents programes per fomentar la lectura o les aules d’acollida.

    “No ens podem permetre el fet de tenir uns resultats acadèmics tan dolents o per sota de la mitjana europea”, ha dit setmanes després que es fessin públics els resultats de l’Informe PISA de 2022, que situava Catalunya a la cua.

    Vinyes ha ressaltat la importància d’avaluar els indicadors, identificar el problema i prendre mesures “concretes i precises” per revertir la situació. Aquesta serà la principal funció del grup d’experts, del qual el seu coordinador ha destacat la pluralitat i experiència: “Som un grup que ha estat a l’aula i ha reflexionat sobre la pràctica docent”.

    Ha considerat que l’òptim seria que no només fos un treball del grup impulsor sinó que poguessin “retroalimentar-se” amb grups específics d’alumnat, docents, experts de la universitat i professionals de l’educació.

    L’objectiu és que les mesures que es consensuïn siguin de continuïtat i no només a curt termini per tal de millorar els resultats educatius en els pròxims anys. “Aquest grup té legitimitat en quant ha estat ordenat per fer una feina concreta, però no és qui determina les polítiques educatives. Les polítiques educatives les determina el Govern i les pacta el Parlament”, ha afirmat. No obstant, ha considerat que algunes de les propostes ja es podrien aplicar el setembre del 2024, siguin metodològiques o organitzatives, i és que les primeres mesures es preveuen perfilar el pròxim mes de febrer.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Departament d'Educació experts millores
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    La revolució femenina que canviarà l’Iran
    Next Article
    Entrevista
    José Ramón Ubieto: “La prohibició radical no es pot aplicar a un món digital”
    Ana Basanta
    • X (Twitter)

    Periodista i escriptora. Des del gener del 2023, directora del Diari de l'Educació. Llicenciada en Història i en Ciències de la Comunicació. Especialitzada en temàtiques socials. Autora dels llibres "La aldea del silencio", "Días que valieron la pena", "Doctor, no voy a rendirme" i "Líbano desconocido", entre d'altres.

    Related Posts

    Entrevista
    Zuhal Sherzad: “La prohibició d’estudiar fa molt més mal a les dones afganeses que la de cantar o portar pintallavis”

    juliol 3, 2025

    Anàlisi
    Les zones educatives com a model de governança escolar: reptes i consensos per al seu desplegament al context català

    juliol 2, 2025

    Opinió
    L’avaluació en el sistema educatiu

    juliol 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}