Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Només un 6% d’adults es dediquen al que van somniar de petits

    Redacciónovembre 12, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Un 6% de persones treballen en el que van somniar de petites. /NASA
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Quants astronautes hi hauria al món si tots els adults es guanyessin la vida dedicant-se al que van somniar de petits? I quants bombers, futbolistes o ballarins? Els somnis d’infància no sempre es compleixen; de fet, rarament. Només un 6% dels actuals treballadors es dediquen a la feina que van somniar quan eren nens i nenes, segons un estudi de la Universitat Carlos III de Madrid (UC3M). L’informe analitza quins són els factors que intervenen sobre els nens i adolescents a l’hora d’escollir els seus itineraris formatius i laborals.

    Per dur a terme l’estudi, els investigadors han seleccionat més de 1.500 nois i noies d’entre 11 i 15 anys, en etapa preadolescent. Aquests han estat enquestats “repetidament” des d’aquesta edat fins que han entrat al mercat laboral.

    “En l’elecció hi intervenen, entre altres factors, els estudis dels pares i la pròpia autoestima” dels infants, però sobretot els tipus d’ocupació segons els estereotips de gènere, expliquen des de la universitat. En aquest sentit, un nen que tingui la intenció de dedicar-se a una feina socialment considerada del seu gènere, té el doble de possibilitats d’acabar-hi accedint.

    L’estudi ressalta que la família i els rols de gènere són dos elements clau, però no amb la mateixa intensitat sobre els nens i les nenes. “En les famílies amb un repartiment molt tradicional de les tasques domèstiques, els nens aspiren a professions habitualment masculines”, detallen des de la UC3M, però no passa el mateix exactament amb les nenes. “Les nenes procedents de famílies igualment tradicionals no són més proclives a desitjar feines típiques del seu sexe”, conclouen els investigadors.

    En aquest aspecte també hi influeix el nivell formatiu de la família i els atributs psicològics dels infants. “Probablement l’educació dels pares comporta un tipus de valors més igualitaris que els nens aprenen a casa”, constata Javier Polavieja, professor de Sociologia de la UC3M, de manera que aquests infants tendeixen amb més freqüència a somniar amb feines que no necessàriament són les típiques del seu sexe. Exactament el mateix passa amb un infant amb major autoestima i motivació.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    “Disculpeu les molèsties, estem jugant per a vosaltres”
    Next Article
    Actualitat
    Sempre hi ha una primera vegada, també per un festival de cinema
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}