Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Per un P3 sense llàgrimes

    Anna Torralbosetembre 10, 20154 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Per tal d’evitar que l’arribada a l’escola sigui xocant, seria bo haver-la visitat amb anterioritat: veure el pati, conèixer les aules o el parc que hi ha a prop. Això donarà confiança i tranquil·litat al nostre fill; aprofitem aquest moment per crear expectatives positives i engrescar-lo a voler anar a l’escola. Anem anticipant el moment, i la lectura ens pot ajudar. Per sort avui dia hi ha un munt de títols interessants en el mercat que tracten del tema: La súper Sara a la súper escola de Cressida Cowel, En Pol va a l’escola de Liesbet Slegers o L’escola, un llibre animat de Nathalie Choux.

    Uns dies abans de començar el curs, també cal començar a regular els horaris. Anar a dormir d’hora ha de ser una prioritat per tal que el nostre fill estigui suficientment descansat per afrontar el que serà, de segur, un dia ple d’emocions i experiències noves. Fer alguna activitat que li agradi abans d’anar a dormir pot ajudar a associar aquest moment amb coses agradables: escoltar la seva cançó preferida, llegir un conte o fer-li carícies, serien activitats idònies per crear un clima propici per agafar el son. Seria aconsellable tenir la motxilla preparada el dia anterior, fins i tot la roba. Això ens permetrà llevar-nos amb temps i tranquil·litat per gaudir de l’esmorzar, parlar una mica i tenir temps de resoldre els problemes que puguin sorgir: que li costi llevar-se, que no vulgui esmorzar o consolar-lo a l’entrada de l’escola, per exemple. Que el nostre fill estigui present a l’hora de preparar la motxilla és una bona manera de començar a fer-lo partícip i d’anar conscienciant-lo del que es trobarà el dia següent. També és important que sàpiga què porta (que reconegui allò que és seu) i on ho ha de guardar.

    Alguns nens poden manifestar la necessitat de portar una joguina a l’escola, el cert és que això els dóna confiança i seguretat, cal però que siguin conscients que moltes escoles permeten l’entrada de joguines sempre que aquestes es comparteixin amb els companys. Mostrem-los la part positiva: les podran posar en comú, inventar jocs nous, inclús podrà gaudir de les joguines dels altres.

    Arribat el dia, hi ha moltes possibilitats que, tot i la preparació prèvia que hem fet, el nostre fill es posi a plorar en el moment d’haver-se de quedar a l’aula. Davant d’això, el millor que es pot fer és mantenir-se serè i segur. Si el nostre fill veu que ens angoixem o que hi ha alguna possibilitat de negociar, la seva inquietud augmentarà. Tan sols calen unes paraules tendres, una abraçada, un petó i assegurar-li que arribada l’hora el vindrem a buscar. Fer això, però, no ens assegura que deixi de plorar, i si és així, no ens queda més remei que ser forts, no allargar gaire el moment i marxar. És positiu que vegi que confiem en els mestres i que deixem que aquests se’n facin càrrec. Segurament, molt aviat es sentirà millor i es posarà a jugar.

    És molt important ser puntuals a l’hora d’anar a recollir-lo; hem de pensar que ens espera amb candeletes i si arribem tard pot viure-ho com un abandonament i passar molt mala estona. Quan el recollim, és el moment de rebre’l amb una abraçada i interessar-nos per com ha anat el dia. Hem d’evitar fer preguntes massa generals que normalment costen de respondre a un infant. Si volem que ens expliquin coses, haurem de preguntar just el que volem saber: Què és el que més t’ha agradat de l’escola? Has fet algun amic? Com es diu?

    I què passa si el meu fill es nega rotundament a anar a l’escola? Ben segur que més d’una família es trobarà en aquesta situació, perquè hi ha alumnes a qui l’adaptació els costa més que a altres. Per molt gran que sigui el disgust, des del primer dia ha de quedar ben clar que l’escola no es negocia. És la nostra responsabilitat prendre decisions, i no podem pas deixar-les en mans dels més petits. Cal ser estrictes i comprensius a la vegada, no hem d’oblidar donar-los missatges de comprensió i suport: “Sé que et costa, però estic segur que te’n sortiràs.” En tot cas, si considerem que la situació es complica, farem bé de parlar-ne amb el mestre tutor per tal de buscar estratègies comunes i possibles solucions.

    En fi, suposo que no cal dir que tots aquests consells no valen per a un sol dia, sinó que s’hauran de repetir tants dies, setmanes o mesos com calgui.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió P3 Primer dia d'escola
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous ArticleEstimem allò que trepitgem
    Next Article
    Actualitat
    Un documental reobre el debat de la segregació racial a les universitats sud-africanes
    Anna Torralbo

    Mestra d'anglès i membre del sindicat USTEC

    Related Posts

    Opinió
    L’estiu: oportunitat o miratge per als infants?

    juny 3, 2025

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}