Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    PISA 2018 no publicarà les dades d’Espanya sobre lectura després de detectar anomalies en les proves

    Redacciónovembre 15, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El pròxim 3 de desembre l’OCDE té previst publicar les dades de PISA 2018, l’última de les proves que s’han realitzat. Però segons un comunicat de l’organització, les dades d’Espanya relatius a lectura, en concret a una prova nova sobre fluïdesa lectora, no seran públics.

    Segons informa l’OCDE, han trobat incoherències en les proves. Aquesta prova de fluïdesa s’ha realitzat en ordinadors, de manera que s’ha registrat el temps de resposta de l’alumnat. Gràcies a això l’organització ha detectat que bona part dels qui van realitzar les proves en la primavera de l’any passat van trigar 25 segons a respondre un total de 20 preguntes. En comparació amb altres companys que van trigar entre 50 segons i dos minuts a fer el mateix treball. L’organització ho defineix com «un comportament de resposta inversemblant per part dels estudiants».

    A més, aquest mateix alumnat va respondre a les preguntes que se’ls feien seguint un patró, segons el comunicat de l’OCDE; contestaven totes sí o no. «Aquest comportament de resposta no ha estat uniforme en tota la mostra d’Espanya, sinó que s’ha observat sobretot en determinats centres educatius d’algunes zones d’Espanya».

    Fonts de l’OCDE asseguren que no creuen que es tracti d’un boicot o una cosa semblant atès que, afirmen, els centres educatius participen de manera voluntària. Són triats, segons aquestes mateixes fonts, segons una mostra estandarditzada i poden negar-se a participar. A més, creuen que si fos així, les respostes inversemblants serien visibles en altres parts del test.

    Pel que sembla, aquest problema només ha ocorregut a Espanya i afecta als resultats de lectura de tota la prova. Per aquest motiu no es publicaran les dades, si més no fins que s’hagi determinat què va passar durant el procés. I de moment sembla que trigaran a tenir respostes sobre el perquè del que ha passat. Sobretot pel fet que falta poc perquè es publiqui l’informe i la prioritat ara mateix és una altra.

    PISA 2018 també oferirà resultats sobre Matemàtiques i Ciències, seccions, assegura l’OCDE, que no s’han vist afectades d’igual manera per aquestes respostes anòmales que han aparegut en Lectura.

    Des del Ministeri d’Educació remeten a l’OCDE per a qualsevol aclariment en relació a l’ocorregut, malgrat que el mateix comunicat de l’organització afirma que «l’OCDE i Espanya estan treballant conjuntament per identificar les causes d’aquest comportament de resposta per part dels estudiants i poder evitar així que es produeixin casos similars en el futur».

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    avaluacions externes lectura PISA
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Horari, temps educatiu i calendari escolar
    Next Article
    Actualitat
    Fes-te mecenes de la Fundació Periodisme Plural i ajuda’ns a fer un diari millor! Et necessitem!
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La FECC crea grups d’experts per potenciar la lectura, les matemàtiques i la competència digital

    març 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    crònica
    La cultura lectora com a eix de l’educació

    febrer 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.