Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta

    Javier González: “L’Associació Escola Benaiges continua gràcies al suport de la gent”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Les proves externes de Primària generen rebuig de famílies i sindicats per tercer curs consecutiu

    Redacciófebrer 28, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Escola Josep Carner de Badalona / Foto: Enric Català
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    És el tercer any consecutiu que els representants de les famílies i del professorat a les escoles llancen una campanya per oposar-se a les proves de competències bàsiques que la Generalitat passa als alumnes de Tercer i Sisè de Primària, així com als de Quart d’ESO. Entre aquest dimarts i el 13 de març, tots els qui cursen Tercer hauran de realitzar aquesta sèrie de testos que avaluen els nivells de llengua catalana, castellana, i matemàtiques. El 4 i 5 de maig serà el torn dels de Sisè, mentre que els de Quart d’ESO ja la van fer a mitjans de febrer.

    En un comunicat que signen entitats com la FaPaC, els sindicats majoritaris o col·lectius en defensa de l’escola pública, lamenten que aquestes proves provoquen una “regressió pedagògica” consistent en “reorientar” les classes cap a la puntuació i els resultats, i critiquen que en alguns centres s’utilitzen aquestes proves per etiquetar i separar els alumnes en funció del seu nivell. Per raons com aquestes expressen que donen suport a les famílies que decideixin fer boicot a les proves. Des de fa dos anys són centenars de pares i mares arreu de Catalunya els que opten per no dur els fills a l’escola el dia de l’examen.

    Les proves de competències bàsiques, que es duen a terme a Catalunya des de fa vuit anys, presenten lleugeres diferències segons l’etapa. A les tres avaluacions que es fan a Tercer s’hi suma la llengua anglesa en el cas de Sisè i Quart d’ESO. A més, la correcció a les primeres corre a càrrec del propi centre, que després envia els resultats al Consell Superior d’Avaluació de Catalunya –organisme responsable de les proves–, que en fa un tractament estadístic i les retorna als centres. A Sisè, la correcció l’assumeix el Consell directament.

    A diferència d’altres protestes contra les avaluacions externes, aquesta vegada les entitats han optat per dibuixar alternatives concretes. Proposen que les proves de competències bàsiques deixin de ser censals com ara –és a dir, que les passen absolutament tots els alumnes– i passin a ser mostrals –que les realitzin grups representatius d’alumnes, com es fa amb l’informe PISA–; un canvi que, diuen, permetria que l’Admnistració continuï al corrent del nivell de l’alumnat en conjunt i, a la vegada, evitaria “conseqüències pedagògiques” citades.

    Les mobilitzacions contra les proves externes tenen el seu origen en l’aprovació de la LOMCE ara fa tres anys. La llei plantejava un horitzó de revàlides, ara paral·litzat, que va sublevar la comunitat educativa, perquè plantejava unes avaluacions externes que havia de superar tot l’alumnat per passar de curs. El mes de desembre passat, però, el ministre d’Educació Íñigo Méndez de Vigo va anunciar la fi de les revàlides, i va assegurar que a Primària les proves externes no només no anirien lligades a la nota dels alumnes, sinó que serien de caràcter mostral.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    ‘Oh my goig’: parlar de sexe per ajudar a viure la sexualitat
    Next Article
    Actualitat
    Generalitat i ajuntaments s’oposen a l’autobús d’Hazte Oír que circula amb missatges transfòbics
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}