Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Sharon comparat amb Moisès: el currículum a Israel (i Palestina), una qüestió política

    Redacciógener 20, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    L'exprimer ministre israelià Ariel Sharon. /Credit: Jim Wallace (Smithsonian Institution)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    “El líder com a pastor: En aquesta unitat, els alumnes estudiaran la imatge de pastor adoptada per Ariel Sharon comparada amb la de Moisès, el pastor fidel, i n’escriuran conclusions en comparació amb la visió del lideratge de Sharon descrita pel president [en referència a Shimon Peres, que li va dedicar un panegíric recentment]. Aquest és un extracte del currículum, publicat pel Ministeri d’Educació israelià, que ha de servir per ensenyar als estudiants la controvertida figura d’Ariel Sharon, exprimer ministre mort l’11 de gener passat. El material, a meś a més, obvia episodis foscos de la vida de Sharon com la Guerra del Líban o la massacre de Sabra i Xatila.

    Així ho ha publicat aquesta setmana el diari israelià Haaretz, que aporta exemples d’altres apartats del currículum on s’enalteix la figura de Sharon, com el capítol El darrer Ariel Sharon, un líder infatigable. O d’altres que passen per alt fets controvertits de la seva carrera, com l’atac a Qibya (Jordània) que va acabar amb morts d’innocents. El currículum menciona la “creació de la Unitat 101, l’any 1953”, una unitat que “va dur a terme actes de represàlia en resposta a atacs terroristes perpetrats per palestins”. Però en cap cas concreta que aquestes represàlies van ocasionar la mort de persones innocents.

    El currículum israelià o palestí, opció educativa i política

    També aquesta setmana, The New York Times ha publicat un extens reportatge sobre la trascendència que pren per a les famílies la decisió del currículum que seguiran els seus fills, una opció més política que educativa. El rotatiu nordamericà explica el dilema de Yaser Alyan, resident a un suburbi àrab de Jerusalem, que no sap si matricular el seu fill amb el currículum elaborat per l’Autoritat Palestina, perquè conegui la seva cultura i història -i reforci la seva identitat nacional- o amb l’israelià, que li obrirà les portes d’universitats d’alt nivell i millors perspectives laborals.

    Les acusacions mútues entre les autoritats palestina i israeliana d’adoctrinar i fer propaganda amb l’educació són constants. A més, recentment, el districte de la ciutat ha ofert incentius financers a les escoles palestines de Jerusalem Est que vulguin incorporar el currículum israelià. 550 dòlars per cada estudiant que l’esculli. Ja han acceptat quatre escoles, fet que ha generat indignació entre molts palestins.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Adoctrinament Ariel Sharon Currículum Haaretz Israel Palestina The New York Times
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous ArticleLes habilitats digitals dels nostres fills són suficients?
    Next Article
    Actualitat
    Cent mentors online ajudaran els alumnes a dissenyar aplicacions per a mòbils
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Per què no parlem de Palestina?

    maig 5, 2025

    Actualitat
    Així serà el batxillerat des del curs 2026-27

    abril 16, 2025

    Opinió
    Reminiscència i complicitat passiva

    març 31, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}