Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Jaume Funes: “Mentre ens dediquem a protegir falsament, no ens dediquem a ensenyar a pensar”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Si els mestres fossin pirates

    Jordi Badiellafebrer 25, 20153 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Jordi Badiella és professor de Secundària

    En una escola, en un institut, que el mestre o el professor anés més enllà d’allò que que s’espera d’ell, no hauria de ser excepcional.

    Imaginem-nos que estiguessin mal vistes les intervencions predictibles i acomodades en els claustres, que els comentaris basats en els tòpics de la professió es consideressin abominables, que paraules com resultats, diversitat o inclusió fossin un absurd.

    Imaginem-nos que per fi tothom entengués que els deures són una praxi del passat, que les estratègies sorgissin de les converses espontànies, dels senyals inequívocs dels alumnes, dels encerts i els errors diaris.

    Si la senzillesa fos la més complexa de les actituds, davant la complexitat del fet d’educar, l’actitud hauria de ser tan senzilla com deixar-se portar per l’esperit dels infants.

    Anem al gra: si els mestres fossin pirates, pensarien coses com ara aquestes?

    1. Algunes maneres d’aprendre: llegir a sota d’un arbre, mirar el pas dels núvols, practicar el dolce fare niente, parlar del temps amb el veí.

    2. Una de les coses més difícils d’aprendre és que la vida no és justa. Per això és tan important no ensenyar-ho. Ho hauríem d’aprendre sols…

    3. He començat a netejar l’interior de la clepsa. És ben insòlit en un nen de la meva edat… Voleu dir que de gran no acabaré sent ecologista?

    4. Sovint tinc la impressió que les coses que faig a l’escola no són un entrenament de les coses que hauré de fer quan ja no hi sigui. Què són?

    5. Estic segur que un any, el primer dia de curs, el director entrarà a l’aula i ens presentarà la màquina que ens farà de mestre. Meravellós!

    6. Ara al meu davant hi tinc una màquina per aprendre. Però tot és igual com sempre: si no vigiles et castiguen. I cansa tant, això de vigilar.

    7. Qui sap quan arribarà el dia que no caldrà anar a l’escola perquè ja ens hauran programat per ser ciutadans preparats sense intermediaris…

    8. El mestre ens ha dit que s’han acabat les classes de discursos interminables, però al cap de mitja hora encara parla i ens està venint son.

    9. Avui les classes estan tan ben programades que abans de demanar-nos que fem una feina ja ens fan sentir culpables de no fer-la ben feta. Uf!

    10. Un dia, vaig pensar que la mà no sap allò que la ment escriu. Em va semblar una bona idea, fins que el mestre em va dir que fes bona lletra.

    11. Aprendre a respectar els companys pot ser un camí difícil, però ple de recompenses. Quan sigui gran qualsevol d’ells podria donar-me feina.

    12. Una vegada vaig somiar que ja no havia d’anar més a classes de reforç, i que en tenia prou en visitar una botiga de pirates. (A Dave Egger).

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    ‘El Diari de l’Educació’ presentem llibre i revista el 12 de març a Barcelona
    Next Article
    Entrevista
    Pekka Tukonen: “A Finlàndia no tenim inspectors educatius, confiem en els mestres”
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    #Francohatornat, quan la història es converteix en meme

    juny 6, 2025

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}