Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Tornar a començar no és fàcil per a qui té més dificultats

    Opinió
    Tornar a començar no és fàcil per a qui té més dificultats

    Núria Terés i Bonetoctubre 1, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    L’estiu és un temps generós i agraït, gran reconstituent d’energies. Facilita desconnexions i alhora genera nous plaers que substitueixen records i experiències del curs acabat de tancar.

    Per a molts adolescents que comparteixen institut i hospital de dia, l’estiu és un gran forat negre, una gran discontinuïtat d’espai i temps que els evadeix de les seves dificultats acadèmiques. Un bàlsam desestressant per a les seves tensions viscudes en els centres educatius. Un espai de desorganització acumulativa que requerirà de molta energia i persuasió per retornar aquests joves a viure organitzadament.

    Alhora l’estiu també és un temps de trencament dels fràgils fils de connexions educatives, de relacions amb altres, especialment adults. És un període llarg, en temps i sobretot en desconnexió mental.

    Recomençar el curs no és gens fàcil per a molts nois i noies amb dificultats. En primer lloc la mandra que diuen tenir en pensar en tornar a l’institut, és una manera d’expressar les seves pors, inseguretats, desconeixement, fracassos… Un bon exemple seria que no han fet cap mena de deures d’estiu, condició sine quanon per poder-se presentar a exàmens de recuperació. És aleshores que decideixen no anar a fer exàmens i esperen a veure què serà d’ells. Alguns passen o els passen de curs, altres tornen a la casella de sortida.

    La discontinuïtat educativa de l’estiu, sovint, ens porta a una discontinuïtat encara més greu: els canvis de professorat. Malgrat els esforços dels equips per estabilitzar els mestres, aquests canvis impliquen descoordinacions, no mantenir acords presos o bé haver de tornar a actualitzar-los perquè hi ha gent nova. Tot plegat fet en un temps rècord, per tal que el primer dia de curs tot estigui lligat i els nois i noies puguin començar bé el curs.

    És evident que cal reorganitzar els temps i les decisions polítiques per tal que tots els instituts estiguin a punt el dia 1 de setembre. Començar estressats i amb tensions, no només perjudica l’inici sinó tot el curs. I especialment l’alumnat que és més feble, que té més dificultats i que queda més ressentit pels desajustos i les mancances. La mesura de la feina ben feta ha d’estar en poder atendre tothom el millor possible. I tot i que es fa, és amb un cost molt alt!

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    adolescència Escola inclusiva Necessitats educatives especials opinió transtorns
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Les universitats públiques perden 77.000 estudiants i les privades en guanyen
    Next Article
    Actualitat
    Sense tabús: educar les mil cares de la salut sexual dels joves
    Núria Terés i Bonet

    Related Posts

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Un congrés per reforçar la Coeducació contra la Violència envers les Nenes i les Dones

    desembre 11, 2025

    Opinió
    El dilema del currículum català de batxillerat

    desembre 9, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.