Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Xarxa d’educadors/es en drets humans: construint aprenentatges vivencials i participatius

    Neus Giménez Turdesembre 10, 20144 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Primer Curs Nacional d’Educació en Drets Humans a Andorra, celebrat el passat mes de setembre, va ser el tret de sortida per a la creació d’una xarxa de persones motivades per a viure, aprendre i ensenyar els drets humans amb i pels infants i joves andorrans.

    El treball conjunt de les entitats andorranes Fem Consultors (projectes d’emprenedoria social) i AINA (esplai i colònies populars) i l’entitat catalana Associació d’Educadors en Drets Humans – AHEAD, amb el suport del Govern Andorrà i el Consell d’Europa, van fer possible l’organització d’aquesta formació que va tenir molt bona acollida i una valoració positiva entre les persones participants. Una de les propostes que van sorgir de l’últim taller va ser la creació d’un grup de tècnics i tècniques de joventut municipal d’Andorra la Vella per continuar promovent els drets humans al seu territori. Aquest grup el dinamitza en Ramón Tena, membre d’AHEAD i formador en drets humans pel Departament de Joventut del Consell d’Europa. En el següent vídeo podeu veure el ressò que va tenir el curs a Andorra i també les declaracions d’en Ramon Tena respecte d’Educació en Drets Humans (EDH):

    http://www.andorradifusio.ad/noticies/una-quinzena-de-joves-es-formen-en-leducacio-en-drets-humans-aina

    La inauguració del curs a la seu del Consell General d’Andorra el dia 1 de setembre va servir per presentar oficialment la traducció al català del Manual d’Educació en Drets Humans per a Infants “EL PETIT COMPASS” del Consell d’Europa, organització internacional d’àmbit regional amb una llarga trajectòria de compromís amb la protecció i promoció dels drets humans. Aquesta eina pedagògica ha estat actualitzada i adaptada per la mateixa comunitat d’educadors i educadores en l’àmbit europeu amb l’objectiu de servir de guia per a la comunitat educativa tant de l’àmbit formal com no formal. D’aquí el nom de “Compass” que vol dir brúixola en anglès. La traducció i publicació d’aquest manual ha estat a càrrec d’AHEAD amb el suport del Consell d’Europa i de l’Ajuntament de Barcelona.

    L’Associació d’Educadors en Drets Humans – AHEAD, està formada per educadors i educadores activistes amb llarga trajectòria europea que aposten per l’EDH per a infants, joves i adults. A través de cursos i projectes educatius locals i internacionals, treballen en l’enfortiment del compromís vers la cultura de la pau, la democràcia i la solidaritat. AHEAD entén l’EDH com un procés educatiu basat en la participació activa per tal d’aprendre sobre els drets humans, adquirir les habilitats necessàries per a la seva defensa i protecció i desenvolupar actituds de respecte, igualtat i dignitat. L’EDH entesa així es una eina fonamental de transformació social estretament vinculada a l’Educació per al Desenvolupament (EpD).

    És per aquesta raó que una de les prioritats d’AHEAD a Catalunya ha estat formar a persones professionals de l’educació formal i no formal que estiguin interessades en aprendre i crear eines pràctiques per l’EDH, actuant com agents multiplicadors en les seves comunitats educatives. Des d’AHEAD treballen en l’àmbit de l’educació no formal per tal de fomentar l’aprenentatge en competències a través de metodologies participatives i vivencials, cercant en tot moment la participació de tothom en un procés de desenvolupament intercultural i inclusiu a través d’activitats emmarcades en contextos reals i propers que tenen en compte les experiències prèvies de les persones participants.

    En aquest marc, i amb l’objectiu de continuar nodrint la Xarxa d’Educadors en Drets Humans a Catalunya, tal i com s’està gestant també a Andorra, AHEAD i l’Institut de Drets Humans de Catalunya organitzen dos cursos semipresencials que tindran lloc a Girona i Tarragona durant el primer trimestre del 2015. Aquests cursos compten amb el reconeixement del Pla de Formació Permanent del Departament d’Ensenyament a través dels Instituts de Ciències de l’Educació de la Universitat de Girona i de la Universitat Rovira i Virgili a Tarragona, i amb el suport de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament. L’objectiu d’aquesta formació és que les persones participants es familiaritzin amb l’EDH, aprenguin i desenvolupin competències i eines pràctiques per a l’EDH per a Infants i reflexionin sobre els reptes i el paper dels educadors i educadores en la promoció i defensa dels Drets Humans.

    Més informació sobre els cursos:

    http://aheadformacion2014.wix.com/ahead-formacio-2014

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Associació d'Educadors en Drets Humans - AHEAD Consell d'Europa Educació en Drets Humans Institut de Drets Humans de Catalunya Petit Compass Xarxa d'educadors/es ens drets humans
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Conseqüències de l’acceleració del temps educatiu
    Next Article
    Actualitat
    Xarxa d’educadors/es en drets humans: construint aprenentatges vivencials i participatius
    Neus Giménez Tur

    Related Posts

    Nou cinefòrum amb ‘Hedy Crilla, mestra d’actors’

    maig 27, 2025

    Opinió
    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    maig 14, 2025

    Anàlisi
    Combatre l’oligarquia multimilionària amb l’educació

    març 5, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}