La ILP per una nova llei d’educació presenta la seva comissió promotora

Una seixantena de persones, docents i activistes socials i veïnals, formaran part de la comissió promotora de la ILP, una proposició de llei que aboga per anar més enllà de la LEC pel que fa a aspectes com la universalització dels estudis o la gestió democràtica dels centres.

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

Cua per signar la ILP educativa. /Dolors Pena.

Cua per signar la ILP educativa. /Dolors Pena.

La Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per una nova llei d’educació catalana, impulsada per col·lectius de mestres i membres d’entitats socials, va fer ahir un nous pas en el seu camí cap al Parlament de Catalunya: la creació de la comissió promotora, unes 60 persones entre les quals s’hi compten docents, sindicalistes i destacats activistes socials, culturals i veïnals. Ahir es va presentar el grup promotor a l’auditori de l’Associació de Mestres Rosa Sensat.

La proposta legislativa, que es presentarà en les properes setmanes al Parlament, considera que cal anar més enllà de la Llei d’Educació de Catalunya pel que fa a aspectes com la universalització de l’educació, la gratuïtat dels estudis, la gestió democràtica i l’autonomia dels centres.

“No entenem la doble xarxa, sinó que proposem una escola pública per a tothom, que garanteixi el dret a l’educació en igualtat de condicions, des de l’etapa 0-3 anys fins a l’educació superior”, exposava Maria Vinuesa, de Rosa Sensat. L’eliminació dels concerts és una de les bases de la ILP, que també aposta per avançar en la “plena autonomia pedagògica” de les escoles i instituts. “Que els equips i els currículums es puguin adaptar a les diferents realitats”, apuntava Vinuesa. Un altre dels punts de la proposició de llei és establir un finançament “d’acord amb la importància que té per a la vida de les persones i per a la societat, amb un percentatge d’inversió igual, com a mínim, a la mitjana europea”.

Amb tot, també hi ha punts que són ja presents a la LEC, com el que defineix el català com a llengua vehicular de l’ensenyament.

“Les propostes en positiu engresquen a la gent”

Ramon Font, del sindicat USTEC i un dels primers impulsors de la ILP, explicava en la trobada d’ahir que “fa temps que estem cansats d’anar contra la LOMCE i les retallades, i necessitàvem ultrapassar aquesta barrera”. “Vam començar a treballar en una proposta en positiu, que engresqués a la gent”, relata Font, “perquè quan parles de futur molta gent té clar que cal plantejar una alternativa”, exposava.

La idea va sorgir gairebé fa un any, però no es va presentar oficialment fins el mes d’abril, durant la celebració del Fòrum Social Català. En el calendari de la ILP, caldrà ara presentar la proposta en ferm al Parlament de Catalunya, que tindrà quinze dies per comprovar-ne la ideoneïtat i que compleixi amb els requisits tècnics i legals. Un cop validada, s’iniciarà el període de 120 dies de recollida de les 50.000 signatures necessàries perquè la proposta es pugui tramitar al Parlament i, si els partits polítics hi accedeixen, es debatrà a la Cambra. Aquestes previsions fan que, segons les estimacions dels promotors, tota la recollida de signatures arranqui a partir del proper setembre.

 

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*