Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    Mireia Orgilés: «Els centres escolars són el lloc idoni perquè els nens i els adolescents rebin formació en gestió emocional»

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Competències i resultats PISA. La pandèmia de l’educació. A Catalunya, i arreu

    Martí Teixidó

    La crisi de la professió docent

    Pedro González de Molina Soler

    Xus Martín: “En l’aprenentatge servei tothom suma”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » ‘Minari’ i ‘Dating Amber’

    Opinió
    ‘Minari’ i ‘Dating Amber’

    Jaume Celamarç 25, 20214 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Fotograma de 'Minari'
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    ‘Minari’

    Minari, dirigida per Lee Isaac Chung, pertany a aquesta mena de pel·lícules que quan surts del cine et dius: m’hi jugo un dinar que no trobaràs  ningú a qui no li hagi agradat.

    Una història senzilla, amb trets autobiogràfics, ben explicada, emotiva, plena de vida, amb uns personatges que estimes des del primer moment, que la música sona quan toca, ben interpretada i que fa que la part de bondat que nia en el teu cor i cervell es reviscoli. Acompanyes les peripècies d’una família coreana que s’instal·la a viure a Arkansas en una caravana i al bell mig d’una comunitat molt religiosa. Es guanyen la vida mirant el sexe dels pollets i classificant-los, a més de cultivar un tros de terra.

    Un matrimoni, una filla i un nen que estrena la vida a cada instant. Arriba l’àvia de Corea per ajudar-los i el nen, sobretot ell, estableix un vincle amb l’àvia, primer de rebuig i després d’una tendresa elevada a la màxima potència. Quin goig de pel·lícula, quines converses tan divertides les que mantenen l’àvia i el net, a més d’anar descobrint els petits detalls de la nena, que té moments d’una extrema delicadesa.

    La vida és conflicte, prou que ho sabem, però la vida també és desitjar el millor per aquells que viuen al teu costat o més lluny, tant se val, perquè el més important és que desvetllen en tu aquella bondat que creus que està ben adormida i no és veritat.

    No cal que us digui que no us la podeu perdre per res del mon.

     


    ‘Dating Amber’

    L’esquema més senzill d’una obra romàntica és: A  estima a B i B estima a A. Pot ser una gran obra –i té molts números per ser avorrida–, però la vida ens porta sorpreses, algunes ens trenquen esquemes i ens fan patir, i A, que estima a B, potser que trobi a C i que l’estimi. I que C li correspongui però també pot passar que C estimi a B.

    O pot ser que A sigui de família rica i B no. O que es digui Romeo i l’altra Julieta. O que B sigui una noia jueva i A un noi palestí. O que A sigui un noi i B un altre noi. O que A sigui un psicòpata i B una noia que s’enamora perquè no sap què fa A quan li diu que va a comprar tabac, tot i que ara no es veu gaire gent fumant. O que A sigui un capellà i B una monja o que A que s’enamori d’una nina inflable o d’una cabra…

    En el cas de Dating Amber, dirigida per David Freyne i interpretada, i molt ben interpretada, per Fionn O’Shea i Lola Petticrew, ens trobem que A és un noi gai que no sap com sortir de l’armari a la Irlanda dels noranta, que viu al bell mig d’una societat masclista a més no poder i que B sigui una noia lesbiana que ha de suportar les grolleries dels seus companys d’institut. Com podrem solucionar les situacions incòmodes que es creen en aquesta història? Doncs A i B es faran passar per heteros i faran veure que estan enamorats.

    Comèdia que hauria pogut ser molt àcida, però es queda en un territori més suau, en el qual A i B acaben assumint amb plenitud el que són, sobretot quan apareix una C que s’enamora de la noia i aquesta ha de prendre una decisió i gràcies a la decisió que pren A serà el que vol ser sense amagar-se.

    Una història amable, sense arestes, que veus amb simpatia i que dona una altra mirada a un tema que afortunadament s’està fent molt popular al setè art.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cinema opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    Quan tanca una escola (…o dues)
    Next Article
    Reportatge
    Rap i hip hop en català contra l’absentisme escolar a Sant Roc
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Opinió
    Ajornar el projecte de vida

    juny 25, 2025

    Opinió
    Cinquanta anys construint la Nova Escola Pública

    juny 25, 2025

    Opinió
    SOS Educació

    juny 25, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}