Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » CCOO recorre davant el Suprem la FP Bàsica i la Primària de la LOMCE

    Actualitat
    CCOO recorre davant el Suprem la FP Bàsica i la Primària de la LOMCE

    Redaccióabril 25, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Estudiants en la darrera vaga, el passat 29 d'octubre.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Estudiants en la darrera vaga, el passat 29 d'octubre.
    Estudiants en vaga contra la LOMCE / Carmen Secanella

    CCOO porta al Tribunal Suprem un recurs contenciós administratiu contra les normes que desenvolupen la nova FP Bàsica (FPB) i la Primària recollides en la LOMCE. El sindicat no pot impugnar la llei, contra la que ja han presentat recursos d’inconstitucionalitat el Parlament de Catalunya, els governs de Catalunya, Astúries, Canàries i Andalusia i el Grup Parlamentari Socialista al Congrés, però sí les normes que la desenvolupen.

    El sindicat considera que la nova FP Bàsica “legitima l’exclusió educativa de determinats alumnes en el marc de l’escolaritat obligatòria, limitant la seva continuïtat en el sistema educatiu” i que el canvi representa “un retrocés” respecte als Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI) als quals substitueix i que s’extingeixen el proper curs.

    El recurs interposat argumenta que, tot i que els cicles de FPB són considerats per la legislació actual com cicles formatius de la Formació Professional del sistema educatiu, la norma no garanteix que tots els cicles formatius incloguin un Mòdul professional de formació i orientació laboral (FOL), tal com reclama la legislació. Afegeixen que la norma de la FP Bàsica també “infringeix la legislació vigent que especifica que els ensenyaments de l’FP han d’incloure una fase de formació pràctica en centres de treball”.

    En relació al professorat, CCOO considera que “l’adscripció del professorat és absolutament arbitrària, ja que no s’han establert criteris clars, violant preceptes bàsics de la Constitució relatius a l’accés a la funció pública d’acord amb els principis de mèrit i capacitat i la subjecció de les administracions públiques a la llei i al dret”.

    En el cas de la primària, el sindicat exposa diverses qüestions formals per justificar el recurs i afegeix que, a més, “es vulneren els drets del professorat, no es respecta la configuració de la plantilla dels centres i la disponibilitat horària, d’obligada negociació”. També afirmen que es vulnera el dret a l’educació contemplat a la Constitució en establir “una prelació jeràrquica d’assignatures en què prevalen unes matèries davant d’altres, en detriment del desenvolupament de les competències, capacitats i habilitats dels estudiants”.

    “La LOMCE elimina definitivament el currículum que té com a eix vertebrador les competències i torna a establir una jerarquia de continguts pròpia de l’era industrial i definitivament allunyada de les necessitats formatives de l’alumnat en l’actual societat del coneixement”, asseguren.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    CCOO FP bàsica Lomce Tribunal Suprem
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    16 escoles basques es declaren insubmises a la llei Wert
    Next Article
    Actualitat
    El somni de Jiro Horikoshi
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    “We are English” o com aprendre anglès fent de youtuber des d’una escola de Nou Barris

    novembre 19, 2025

    Opinió
    El gran salt: de primària a secundària, un camí que no hauria de fer por

    novembre 14, 2025

    Opinió
    L’èxit de l’escola inclusiva

    setembre 30, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.