Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Els estudiants de les privades acaben cobrant més que els de la pública

    Actualitat
    Els estudiants de les privades acaben cobrant més que els de la pública

    Redaccióoctubre 31, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Estudiants d'una escola privada per a nois / CC-by Eaglebrook School (Flickr)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els professionals que han estudiat en escoles privades tendeixen a guanyar més que els de les públiques, com a mínim al Regne Unit. Segons un informe de l’Institut for Fiscal Studies els estudiants de la privada guanyen de mitja 3.000 lliures més que els de la pública al cap de sis mesos d’haver acabat la carrera. Al cap de tres anys i mig aquesta diferència s’incrementa fins a les 4.500 lliures, de 28.592 lliures de mitja en el cas dels de les escoles privades a 24.044 en el cas dels educats a la pública, un 19% de diferència.

    L’estudi demostra, per altra banda, que hi ha més desigualtats entre els ingressos dels estudiants de les privades que entre els de les públiques. Això indica, asseguren els autors, que els avantatges pels estudiants de les privades no són automàtics, sinó que depenen de com es desenvolupen en el mercat  Entre els de les públiques, hi ha un terç que cobren més que la mitjana dels de les privades.

    L’informe té en compte la influència d’altres factors en què majoritàriament hi ha diferències entre els dos tipus d’estudiants com són el gènere, l’edat, l’ètnia, la religió i també la classe social dels pares o el percentatge de persones amb estudis superiors al seu barri. Aquests factors, més vinculats al context social que a la formació, influeixen però en menor mesura en els resultats.

    El factor més rellevant és on continuen els seus estudis. Les persones que estudien en universitats de més prestigi i estudis diferents que les altres, assegura el text. Tot i això, el càlcul aïllant tots els factors de context socioeconòmic i d’estudis posteriors manté encara una diferència del 7% entre els ingressos d’uns i altres condicionats només pel tipus d’escola.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Desigualtats escola privada Institut for Fiscal Studies Regne Unit
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    ‘Perdre el temps a internet’, una nova assignatura
    Next Article
    Actualitat
    ‘Dos días, una noche’
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    “We are English” o com aprendre anglès fent de youtuber des d’una escola de Nou Barris

    novembre 19, 2025

    Opinió
    El gran salt: de primària a secundària, un camí que no hauria de fer por

    novembre 14, 2025

    Opinió
    L’èxit de l’escola inclusiva

    setembre 30, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.