Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els fills d’immigrants pateixen més per la discriminació que els qui han nascut fora

    Agència SINCfebrer 12, 20154 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Nenes d'origen llatinoamericà a Brooklyn.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Aquest és un article publicat a Agència SINC

    Els adolescents llatins dels Estats Units pateixen estrès derivat de la discriminació per motius de raça, i no tots són capaços d’afrontar-ho de la mateixa manera. Un estudi realitzat a la ciutat de Nova York entre estudiants de Secundària revela que els immigrants de segona generació, nascuts al país però amb pares procedentss d’Amèrica Llatina, presenten pitjors símptomes de salut mental derivats de la discriminació que els immigrants llatins nascuts a seus països d’origen.

    Per a la investigació, publicada aquesta setmana a la revista Child Development, es va fer un seguiment de 173 adolescents en els tres últims anys d’educació secundària, entre el 10è i el 12è grau del sistema nord-americà, que cursen els joves d’entre 15 i 18 anys. El benestar psicològic augmenta al llarg d’aquest període, per una banda, però es veu rebaixat per l’estrès que els provoquen les actituds d’amics, professors o mitjans de comunicació en relació amb el seu origen ètnic.

    En qualsevol cas, una de les dades més cridaneres de l’estudi és la significativa diferència que hi ha entre la generació que va néixer a l’estranger i posteriorment va emigrar i la que ha nascut als Estats Units, que pateix uns nivells de depressió i ansietat molt més grans que els seus companys. Aquest major impacte de la discriminació sobre el benestar psicològic del segon grup podria explicar-se per “la paradoxa de l’immigrant”, apunta Selcuk R. Sirin, professor de Psicologia de la Universitat de Nova York, segons la qual “els immigrants de segona generació evolucionen pitjor que els immigrants de primera generació en diversos contextos, incloent la salut mental”.

    Probablement, l’explicació es troba en que “els immigrants nascuts a l’estranger estan més en contacte amb els aspectes de la cultura llatina, que té una funció protectora”, mentre que la discriminació es fa “més rellevant per a les generacions posteriors”.

    El treball de la Universitat de Nova York, en el qual també ha participat el College of Staten Island i la Universitat de la Ciutat de Nova York, pren gran importància tenint en compte que els llatins són la minoria ètnica més gran i de major creixement als Estats Units, fins al punt que en l’actualitat ja representen el 15% de la població total del país, un terç dels quals són menors de 18 anys i gairebé la meitat dels adults llatins diuen que la discriminació forma part de la seva vida quotidiana.

    Els que van participar en aquest estudi van haver de respondre preguntes sobre l’estrès relacionades amb la discriminació i sobre símptomes d’ansietat, depressió o manca de son. Ho van fer en tres ocasions al llarg dels tres anys de seguiment i en anglès, la qual cosa revela ja cert grau d’integració fins i tot entre els no nascuts als Estats Units.

    Força psicològica

    En general, aspectes com la por, el nerviosisme o la soledat han anat millorant amb el pas del temps tant en el grup d’immigrants de primera com de segona generació, encara que en algun cas es produeix un repunt en el 12è grau. Aquesta tendència positiva mostra “fortalesa psicològica i capacitat de recuperació”.

    De fet, en relació amb la discriminació que diuen patir, el seu estrès és menor que el dels joves afroamericans, explica Sirin, que considera que la cultura llatina empara en major mesura a l’individu, fet que es reforça com més llaços es conserven amb els orígens, un aspecte que espera seguir estudiant. “Realment, hem d’entendre les fortaleses que cada grup cultural aporta als seus fills i aquest enfocament positiu ens ajudarà a identificar factors de protecció per als joves”, comenta.

    D’altra banda, aquest treball té una utilitat directa per als qui treballen amb els immigrants llatins, que “han de tenir en compte els efectes nocius de la discriminació sobre la salut mental dels joves, en particular per als que han nascut als Estats Units”. “La conscienciació sobre aquest problema pot ajudar els professionals a ser més sensibles i, per tant, més eficaços en els seus esforços per ajudar a la joventut llatina”, assenyala Sirin.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    adolescència atenció a la diversitat Estats Units immigració Segregació
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    Òscar Valiente: “El Govern ha apostat per la quantitat en la FP dual i ara ha de garantir la qualitat “
    Next Article
    Actualitat
    Menors i privacitat: la cara oculta de les aplicacions de joguines
    Agència SINC

    Related Posts

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    maig 30, 2025

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    maig 28, 2025

    Actualitat
    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    maig 16, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}