Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » El repte d’impulsar un sistema educatiu per a tothom

    Actualitat
    El repte d’impulsar un sistema educatiu per a tothom

    Redacciónovembre 8, 20164 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Presentació de la segona revista d'El Diari de l'Educació al CCCB / SANDRA LÁZARO
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Presentació de la segona revista d'El Diari de l'Educació al CCCB / SANDRA LÁZARO
    Presentació de la segona revista d’El Diari de l’Educació al CCCB / SANDRA LÁZARO

    La sala Mirador del CCCB ha acollit aquest dimecres el debat “El dret a una escola per a tothom”, que ha servit per presentar el dossier del mateix nom de la segona edició de la revista anual d’El Diari de l’Educació. Mercè Esteve Balagué, subdirectora general d’Ordenació i Atenció a la Diversitat del departament d’Ensenyament, Sandra Morales, directora de l’escola Els Xiprers de Barcelona, i Josep Font, exdirector de l’escola Estel, de Vic, han abordat la situació actual i el futur de l’escola inclusiva en un debat moderat per Pau Rodríguez, coordinador del diari.

    Esteve ha parlat de la situació actual del decret d’escola inclusiva, que aviat se sotmetrà a exposició pública, però destaca que hi ha altres normatives aprovades que incorporen aspectes d’escola inclusiva, com són el decret de currículums i la llei de Formació Professional. “L’escola inclusiva és aquella que des d’un sol projecte respon a les necessitats de tots els alumnes i aconsegueix resultats valuosos per a tothom, i per això no tenia sentit un decret d’escola inclusiva que només regulés l’atenció especial”, assegura la subdirectora.

    Presentació de la Revista 2 del Diari de l'Educació al CCCB
    Presentació de la Revista 2 del Diari de l’Educació al CCCB / SANDRA LÁZARO

    Des de perspectives diferents han abordat el debat Josep Font, que va ser director d’un centre d’educació especial, i Sandra Morales, que dirigeix un centre ordinari inclusiu. Font, des de la seva experiència, assegura que “l’educació especial només tindrà sentit dins el marc d’un sistema inclusiu”. No obstant, considera que “els nens amb necessitats especials han de poder accedir a un ensenyament d’alta qualitat; necessiten altres serveis, però el fonamental és l’educació”. Per això l’exdirector de l’escola Estel afegeix que “la inclusió no té sentit només amb la presència, té sentit quan hi ha presència, participació, aprenentatge i èxit personal”.

    Sandra Morales a la presentació de la segona revista d'El Diari de l'Educació al CCCB / SANDRA LÁZARO
    Sandra Morales a la presentació de la segona revista d’El Diari de l’Educació al CCCB / SANDRA LÁZARO

    Sandra Morales coincideix en què la inclusió no es limita a la presència, i critica la manca de recursos per anar més enllà i garantir que tots els alumnes aprenen en condicions igual de favorables. A l’escola Els Xiprers, diu, han perdut 10 hores setmanals de vetlladors per acompanyar infants amb necessitats especials. I assegura: “El que no podem fer i no és gens inclusiu és tenir un nen aturat davant una pantalla d’ordinador”, lamenta, una situació que sense recursos només es pot revertir a força de l’esforç i la convicció dels docents, cosa que no passa a totes les escoles, on es pot arribar a la conclusió que l’alumne en qüestió tindrà una millora atenció en un centre d’educació especial.

    La directora reivindica la mirada inclusiva, que “no és un treball que hem de fer només amb els mestres, els nens o les famílies, sinó que és un treball de comunitat”. Per Morales és important el treball cooperatiu a l’aula, donant protagonisme als nens i nenes: “tenen un protagonisme no només a l’hora d’aprendre, sinó també a l’hora d’ensenyar, es poden ajudar els uns als altres i entre ells a vegades són els millors mestres”. La seva experiència com a mestra és que aquest canvi de mentalitat és difícil, però també reivindica que val la pena.

    Un acte com aquest, així com la publicació de la revista en paper, no hagués estat possible sense la col·laboració dels nostres subscriptors. Tampoc ho seria el diari. És per això que us animem a fer-vos-en, per només cinc euros al mes, i com a agraïment rebreu a casa vostra la revista en paper d’aquest any i també la del 2015, dedicada a la coeducació, i que va ser premiada per l’Ajuntament de Barcelona.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Catalunya i Navarra no assisteixen a la reunió amb el Ministeri sobre les ‘revàlides’
    Next Article
    Opinió
    La innovació com a estructura: un projecte educatiu de país
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Les claus per reduir l’abandonament escolar prematur a Barcelona

    juny 23, 2025

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}