Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Josep Bargalló: “El caos d’Esfera ha estat in-jus-ti-fi-ca-ble”

    Redacciósetembre 4, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    El conseller Bargalló, amb la secratària general Núria Cuenca, i el secretari de Polítiques Educatives, Carles Martínez
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El tancament de curs 2018/19 es recordarà pel calvari que van viure molts docents a l’hora d’intentar introduir les dades d’avaluació dels seus alumnes al programa Esfer@, així com les explicacions que van haver de donar a les famílies sobre el perquè no els podien comunicar les notes dels seus fills malgrat que ja havia acabat el curs. La desesperació general la descrivia el portaveu de la USTEC, Ramon Font, en un article publicat a El Diari de l’Educació. El Departament fins i tot va haver d’emetre una nota de disculpa. I aquest matí el conseller Bargalló ho ha reiterat: “El caos d’Esfera ha estat in-jus-ti-fi-ca-ble [sic], i cal agrair l’esforç de tots els professors que van estar treballant a hores i dies intempestius per poder fer les avaluacions”.

    El sistema donava errors i es penjava constantment, i, segons ha explicat Núria Cuenca, secretària general del Departament –que és qui va haver de lidiar directament amb la crisi–, no  es va poder arreglar de forma immediata perquè hauria posat en risc el procés d’avaluació i de matrícula, és a dir, que es podien haver perdut les dades que ja estaven entrades.  Al juny, l’empresa responsable del programa, Itteria, va dir en un comunicat que les “incidències” del rendiment de la plataforma obeïen a causes diverses, de les quals algunes estaven relacionades “amb la interacció amb altres aplicacions que complementen el procés d’avaluació”.

    Un cop tancat aquest procés, ha dit Cuenca, el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) de la Generalitat, que és la responsable de la contractació d’aquest programa, ha iniciat una investigació que ha determinat en un informe preliminar 3 errors de 3 proveïdors diferents, si bé s’està fent un informe forense més extens que acabarà de “determinar responsabilitats amb els proveïdors que no van complir els contractes”. Al Parlament hi ha compareixences demanades sobre aquest assumpte, i serà el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, qui donarà les explicacions.

    “També farem canvis organitzatius internament per millorar la coordinació amb el CTTI i que el Departament tingui una presència més estratègica en el disseny d’aquestes eines informàtiques”, ha dit Cuenca. No sembla, però, que hi hagi cap intenció de canviar de proveïdor o de sistema. Al contrari, el conseller ha dit que tota aquesta anàlisi que s’està fent és per evitar que una situació així es torni a produir, però que el concepte d’informe forense no implica cap defunció.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    avaluacions Esfera Josep Bargalló
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Menys alumnes, més docents, noves ‘opos’, servei comunitari, competència oral… així es perfila el curs 2019/20
    Next Article
    Opinió
    Innovació i inclusió
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}