Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Els sindicats de docents demanen més recursos per fer teletreball i no posar notes al 3r trimestre

    Actualitat
    Els sindicats de docents demanen més recursos per fer teletreball i no posar notes al 3r trimestre

    Redaccióabril 14, 20203 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Avui ha començat la tercera avaluació virtual, que s’espera pugui acabar de forma presencial, amb sort, durant les setmanes lectives de juny. Demà hi ha una reunió sectorial entre el Ministeri d’Educació amb les conselleries de les diferents comunitats autònomes en la qual aquest serà el tema principal de l’ordre del dia. Segurament per això avui els sindicats han volgut dir-hi la seva amb un comunicat que reproduïm íntegrament.


    Des del 13 de març, amb el tancament de centres educatius a causa del Covid-19, els i les treballadores de l’educació pública ens hem vist abocats a haver de seguir la tasca educativa de forma telemàtica. Aquest teletreball ha arribat en un context de retallades persistents que ja generaven mancances d’atenció a l’alumnat i no permetien una educació pública de qualitat per a tothom.

    Les diferents condicions pel que fa a recursos materials i les diverses situacions socials i familiars tant de l’alumnat com del professorat, juntament amb les indicacions del Departament d’educació de seguir avançant matèria, estan generant una diferència en els ritmes d’aprenentatge encara major que amb l’ensenyament presencial i, per tant, un augment de la segregació escolar. A això cal afegir l’aplicació del decret de direccions i autonomia de centres que està suposant instruccions i càrregues de treball molt diferents i que no atenen, en molts casos, a la conciliació familiar del professorat sinó a l’arbitrarietat de d’algunes direccions. En alguns casos, aquestes arbitrarietats vulneren fins i tot el dret d’imatge del professorat.

    Ara, a més, el Departament ha donat instruccions que aquest tercer trimestre sigui avaluable sense tenir en compte la bretxa digital i sociofamiliar que ha reconegut el propi conseller Bargalló. Tot això, sense garantir l’augment de recursos materials i humans necessaris per pal·liar mínimament els efectes del confinament i el teletreball. És a dir, no es garanteix el dret a l’educació a l’alumnat però es vol obligar al professorat a avaluar i qualificar.

    En aquest context els sindicats sota-signats exigim al Departament d’educació:

    – Que es facin tots els nomenaments telemàtics que siguin necessaris per cobrir totes les substitucions i els nomenaments extraordinaris de tot el personal que hagi prestat serveis aquest curs amb efecte retroactiu des del primer dia de tancament de centres educatius. Cal un augment urgent i significatiu de professorat per pal·liar els efectes del confinament.

    – Que es doti de manera urgent dels recursos digitals necessaris a l’alumnat i al professorat que ho necessiti per pal·liar la bretxa digital durant el confinament.

    – Que el tercer trimestre no sigui qualificable per tal de no convertir la bretxa digital i de condicions socials, econòmiques i familiars en qualificacions injustes.

    – Que s’aturi de manera immediata el decret d’autonomia de centres i es donin instruccions clares i directes, prèviament negociades amb els sindicats, de com desenvolupar el teletreball que siguin sostenibles i tinguin en compte les diferents condicions i recursos digitals i sociofamiliars, tant de l’alumnat com del professorat.

    – Que es respecti el calendari escolar vigent. Aquest estiu l’alumnat necessitarà més que mai vacances escolars. I el professorat, amb l’esforç extraordinari que estem fent, també.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els alumnes sense internet començaran a rebre dispositius a partir de dilluns 20
    Next Article
    Actualitat
    Els drets de les criatures i el confinament
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    “We are English” o com aprendre anglès fent de youtuber des d’una escola de Nou Barris

    novembre 19, 2025

    Opinió
    El gran salt: de primària a secundària, un camí que no hauria de fer por

    novembre 14, 2025

    Opinió
    L’èxit de l’escola inclusiva

    setembre 30, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.