Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Per una avaluació que ajudi a aprendre

    Meritxell Monguillot

    Gaza: educació i compromís social

    Associació Convives

    Una educació digital amb sentit: per què no ens podem permetre 40 anys més d’improvisació política?

    Pilar Gargallo Otero

    Prevenir l’addicció a l’univers digital

    Carme Escales

    No saben llegir i no cal que sàpiguen

    Jaume Funes
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Arriba Sennia: la primera plataforma d’IA per a docents i equips directius

    Opinió
    Arriba Sennia, la plataforma d’IA per a docents i equips directius

    L’educació necessita més temps i menys burocràcia. Quan el professorat guanya calma i qualitat de vida, tota la comunitat educativa hi surt beneficiada
    Eden Educasetembre 16, 20255 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Cada inici de curs escolar es repeteix la mateixa fotografia: claustres immersos en reunions, documents que s’han d’entregar amb urgència, planificacions que semblen no tenir fi i hores extres que s’escapen molt més enllà de l’horari oficial. És la cara invisible de la professió docent: centenars d’hores dedicades a tasques que gairebé ningú veu, però que condicionen de manera decisiva el benestar del professorat i la qualitat de l’educació.

    Aquesta realitat ha estat denunciada any rere any pels i les docents. La sobrecàrrega no només erosiona la motivació, sinó que també es converteix en un fre per a la innovació i per a la presència conscient a l’aula. Tot i les reivindicacions històriques per reduir ràtios, incrementar recursos i reconèixer la tasca docent, la realitat és que moltes d’aquestes demandes no s’han materialitzat amb la força necessària.

    És en aquest context que, aquest mes d’octubre, neix Sennia, la primera plataforma mundial d’assistents d’intel·ligència artificial creada exclusivament per a docents i equips directius. El seu objectiu és clar: reduir la càrrega invisible i tornar temps i energia als qui sostenen l’educació cada dia.

    https://www.instagram.com/senniaofficial

    Sennia representa un canvi de mentalitat necessari. La intel·ligència artificial ha estat sovint motiu de debat i de recel dins l’educació: substitueix o acompanya? Homogeneïtza o personalitza? Allunya o apropa? L’aposta de Sennia és rotunda: la IA no substitueix, sinó que allibera. Automatitza allò mecànic, burocràtic i repetitiu, perquè el cor de la professió —l’acompanyament pedagògic i humà— continuï sent exclusivament del i la docent.

    La plataforma arrenca a Espanya, amb assistents adaptats a la normativa vigent de totes les comunitats autònomes i etapes educatives: 0-3, 3-6, primària, ESO, FP i batxillerat. En paral·lel, ja es prepara la seva expansió a Llatinoamèrica, amb vocació mundial. Cada mes, la plataforma incorporarà nous països, i nous assistents i funcionalitats, responent a les necessitats concretes que vagin expressant els centres i els seus equips docents.

    Què permetrà fer Sennia? La resposta és àmplia, però es pot resumir en alguns punts concrets:

    • Assistents per a docents: informes, programacions, situacions d’aprenentatge, activitats i correccions.
    • Assistents per a equips directius: PGA, memòries anuals, projectes de centre i altres documents obligatoris que cada any consumeixen hores senceres.
    • Tasques administratives: actes de reunions, comunicacions amb famílies, informes interns i documentació de gestió.
    • Suport pedagògic: inspiració per a noves metodologies, idees per introduir continguts transversals i recursos pràctics adaptats a cada etapa educativa.
    • Personalització: possibilitat de demanar nous assistents adaptats a la realitat concreta de cada centre, CCAA o país.

    La diferència clau de Sennia respecte a altres eines tecnològiques és que es tracta d’una IA ja entrenada i específica per a docents. No caldrà fer ús d’altres plataformes de pagament ni lluitar amb eines genèriques pensades per a altres àmbits. Tot el disseny de Sennia està concebut per entendre i respondre a les necessitats de qui treballa dins l’aula i dels equips directius que han de gestionar la complexitat organitzativa.

    Per als centres educatius, el funcionament serà senzill: cada docent tindrà un accés individual i personalitzat, i l’equip directiu podrà gestionar fàcilment les altes i baixes de professorat cada curs. A més, la subscripció col·lectiva té un cost molt més reduït que la individual, fet que permet incloure tot el claustre i aprofitar el potencial de la plataforma al complet.

    Un altre element clau és el Segell “Centre Sennia”, que rebran aquells centres que s’incorporin al projecte. Es tracta d’un distintiu anual que acredita el compromís amb la innovació i la qualitat educativa. No és només una etiqueta simbòlica: és una manera de reconèixer i posar en valor aquells centres que decideixen ser pioners i que volen avançar amb consciència en l’ús de la tecnologia.

    A més de la plataforma, Sennia té un pla de formació presencial i online per a centres que a hores d’ara ja agenden a partir del mes de gener. Aquestes formacions seran essencials perquè el professorat pugui aprofitar al màxim el potencial de la IA i incorporar-la amb sentit a la seva pràctica diària. Formació reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’escola de formació online pel professorat Eden educa, centre col·laborador de Sennia.

    L’origen d’aquesta col·laboració es troba a Eden Educa, escola de formació online per a docents, que el passat mes de juny va començar a crear GPTs (assistents d’IA personalitzats) per ajudar el professorat a reduir hores de feina invisible. El primer va ser un GPT per redactar informes de final de curs, que ràpidament es va estendre i va demostrar fins a quin punt podia alleugerir la càrrega administrativa dels i les docents.

    Després van venir altres GPTs per elaborar programacions i situacions d’aprenentatge adaptades a totes les comunitats autònomes, sempre respectant les normatives vigents. El seu impacte va ser tan positiu que més de 600 docents van rebre un GPT de manera gratuïta com a promoció inicial. Actualment, aquests assistents tenen un cost únic molt assequible, sobretot si es té en compte l’estalvi d’hores i energia que proporcionen.

    Ara, amb el llançament de Sennia, Eden Educa ha estat convidada a col·laborar com a centre ambaixador i creador d’assistents IA. Això vol dir que tots aquells docents que ja hagin adquirit un GPT a través d’Eden Educa el podran utilitzar dins la plataforma Sennia. En aquest cas, l’accés serà només al GPT concret que hagin comprat, no a tota la plataforma, però sí que es mantindrà com a recurs permanent i garantit, un autèntic regal de continuïtat.

    Ja està oberta la llista d’espera per a centres, que permet assegurar l’accés i beneficiar-se de condicions especials al setembre. Formulari de llista d’espera

    Sennia és, sobretot, una invitació a canviar la mirada. Quan els i les docents estan cuidats i alliberats de càrregues innecessàries, tots i totes hi guanyem: el professorat, l’alumnat i la comunitat educativa sencera. És una manera de tenir una professió més digna, una vida més equilibrada i una educació de més qualitat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Intel·ligència artificial opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    Memòria gràfica d’una supervivent de l’Holocaust
    Next Article
    Opinió
    Escenaris educatius en horitzontal i en vertical
    Eden Educa

    Escola de formació docent i centre col·laborador de Sennia

    Related Posts

    Opinió
    Escenaris educatius en horitzontal i en vertical

    setembre 16, 2025

    Opinió
    Inspirar l’aventura: Quan els mestres també gosen arriscar

    setembre 15, 2025

    Reportatge
    Prevenir l’addicció a l’univers digital

    setembre 12, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}