Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Auxiliar de vendes i auxiliar de cuina, els PFI més populars

    juny 13, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Actualment a Catalunya hi ha 8.130 alumnes cursant Programes de Formació i Inserció (PFI), estudis voluntaris d’un curs acadèmic que s’adrecen a joves d’entre 16 i 21 anys que no han finalitzat l’ESO. Del total, un 70% són nois (5.699), enfront a un 30% de noies (2.431). Un 37,2% del total dels que els cursen no compten amb la nacionalitat espanyola (3.023), havent-hi en aquest cas una sobrerepresentació encara major de nois que de noies (2.302 nois i 721 noies, un 76,2% a 23,8%).

    Quan els joves finalitzen el PFI, obtenen un certificat acadèmic i professional, que tant acredita les competències professionals assolides com els permet d’accedir a un Cicle Formatiu de Grau Mitjà. Són, doncs, una eina per fomentar la continuïtat educativa, alhora que també permeten un accés al món laboral amb unes mínimes acreditacions.

    Segons les últimes dades fetes públiques pel Departament d’Educació, el global de nois matriculats a un PFI, 738 ho fan en algun de la branca d’hoteleria i turisme: ja sigui d’auxiliar de cuina; auxiliar d’hoteleria; de pastisseria i forneria, o bé de cuina i càtering. La família d’estudis de comerç i màrqueting és la segona en quantitat de nois inscrits (700), que opten al títol d’auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic; d’auxiliar de comerç i atenció al públic, o bé d’auxiliar de comercialització de productes i logística. Finalment, 664 nois cursen un PFI d’electricitat i electrònica, que els permet optar al títol o bé d’auxiliar de muntatges d’instal·lacions electròniques en edificis, o bé d’instal·lacions elèctriques, d’aigua i gas,

    El primer grup de preferències de les 2.431 noies inscrites a un PFI és el de comerç i màrqueting (686 inscrites), i hoteleria i turisme se situa en tercera posició (508). En segon lloc, s’hi troben els PFI d’imatge personal per obtenir el títol d’auxiliar de perruqueria i estètica (624).

     

    Disparitats de gènere

    Així doncs, els PFI amb més tirada són els de comerç i màrqueting (1.386 inscrits totals) i els d’hoteleria i turisme (1.246). En tercera posició, hi ha un frec a frec notable entre imatge personal (739 inscrits) i electricitat i electrònica (679), si bé el perfil de l’alumnat en un cas i un altre és diametralment diferent: a imatge personal hi ha inscrites 624 noies, i només 15 a electricitat i electrònica, que és una opció altament masculinitzada.

    En aquesta tercera posició també s’hi troben ’empatats’ els PFI de la família agrària, en els quals s’emparen dos títols relativament dispars, com són, d’una banda, el d’auxiliar de suport a les persones en activitats socioeducatives i els d’auxiliar de vivers i jardins, i d’activitats forestals, de l’altra.

    L’entrada Auxiliar de vendes i auxiliar de cuina, els PFI més populars ha aparegut primer a El Diari de l’FP.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    La relatora i ajudant del procés creatiu d’un geni literari
    Next Article
    Opinió
    Sistematització del coneixement: apunts des de l’experiència catalana

    Related Posts

    Per una planificació de l’FP basada en l’equitat educativa i la justícia territorial​

    gener 16, 2025

    Compartint coneixement: la meva trajectòria com a formador​

    novembre 15, 2024

    Els reptes de l’FP en el món rural​

    novembre 7, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}