Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Caçadors de tresors

    Jordi Badiellaoctubre 3, 20164 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El curs ja ha començat i l’ambient s’ha començat a omplir de tresors produïts en les ments de nens i nenes. Vet aquí el resultat d’una particular cacera de pensaments pretesament puerils, a vegades autocrítics, sovint il·luminadors. Amb el permís de la comissió Delors.

    Ser un nen

    El més difícil de ser un nen és que t’has de comportar com si no ho fossis.

    La confiança

    Estic esperant el dia que em facin fer un dibuix per expressar la confiança en els altres, perquè ja el tinc clar: dibuixaré la tanca del pati de l’escola, i a veure què me’n diuen.

    El menjador

    Jo he vist molts dibuixos animats. Tothom pot adonar-se’n, sobretot al menjador de l’escola, quan clavo la forquilla a l’esquena d’un bistec i amb veu de mil homes dic: “No et moguis, miserable!”.

    Els exàmens

    Quan arribin els exàmens… (Potser, pensant-ho millor, la parauleta examen no hauria de sortir convidada en aquest pensament).

    Les mates

    Sovint, quan la mestra es pensa que tinc dos sumands dins el cap i n’espera un resultat,  jo esbufego darrere un munt de nombres que fan tombarelles.

    El somni

    M’agradaria que la mare i el pare tinguessin un somni: que en sortir de la feina, haguessin d’anar a classe d’anglès, tots els dilluns i dimecres. I que els dimarts i dijous, haguessin d’anar a música. I que els divendres, en sortir de la feina, els entaforessin al fons del cotxe per passar-hi mig cap de setmana. I, sobretot, m’agradaria que quan es despertessin se’n recordessin de tot.

    La rutina

    Voldria saber com puc fer que el Tribunal Internacional de la Hàia s’assabenti que a les 9 tinc mates; a 2/4 d’11, treva; a les 11, llengua; a les 12, educació física; a la 1, armistici; a les 3, socials; a les 4, tutoria; i a les 5… capitulació.

    El berenar

    Quan era més petit i els entrepans no eren organolèptics; la taronjada, glùcids; la llet, proteïnes; i podia viure sense sentir a parlar de lípids, aminoàcids i valors vitamínics… els berenars eren molt més gustosos.

    Els núvols

    Si jo fos un fabricant de núvols, en faria que fossin com en Gandalf, i com en Harry Potter, i com en John Silver, i com la Matilda, i com en Mowgli, i com en Phileas Fogg, i com en Massagran, i com en Tom Sawyer… I els faria desfilar davant la finestra de la classe, com a mínim, un parell de cops al dia.

    Estar malalt

    Quan estàs malalt i truquen a casa i et vénen a buscar, i la mare o el pare et pregunten “que et fa mal el coll?”, la mestra no hauria de contestar “sí”.

    El gat

    Hi ha un gat que sovint s’ajeu damunt la teulada de la fàbrica abandonada que hi ha davant l’escola. Per la finestra, puc veure com es llepa les potes i s’arrauleix al sol. A vegades, jo sóc el gat. M’estiro i d’un salt surto per la finestra de la classe, i en un moment sóc dins seu, prenent el sol. Tothom sap que sóc així, però ara ja no se’m nota tant, perquè m’he fet gran i ja només sóc un nen que intenta que no el descobreixin si algú el fa enfadar i li creixen les ungles.

    La classe

    A vegades, quan sóc a classe, penso que m’agradaria viure en un món pacífic i net. I llavors, sempre em quedo mirant les vint closques que tinc al davant, cadascuna d’un color, que comencen a enlairar-se com globus, i sento el soroll que fan els refrescs que cauen dins dels gots, i el cruixir de les patates fregides, i la música que surt de no se sap on. I m’agradaria que res de tot això canviï. Bé, una cosa sí: que quan acabi la festa, no me n’hagi d’anar a casa corrents a fer els deures.

    Addenda

    Ah, i l’escola inclusiva, quan?

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Quan el pas de Primària a l’ESO deixa de ser un salt sense xarxa
    Next Article
    Entrevista
    Pablo Gentili: “L’OCDE imbecilitza el concepte del coneixement”
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}