Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta

    Javier González: “L’Associació Escola Benaiges continua gràcies al suport de la gent”

    Ana Basanta

    Feu-los llegir… Com?

    Josep Maria Turuguet Salgado

    25 frases cèlebres inspiradores sobre educació

    Nati Bergadà
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Canvi a la Selectivitat de 2017: en l’examen de modalitat es redueixen les assignatures per escollir

    Redacciófebrer 8, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    El 6 de desembre es fa públic el resultat de PISA 2015
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) del curs actual incorporaran una modificació respecte de les anteriors edicions. Dels cinc exàmens obligatoris que tot estudiant ha de fer, en canviarà un: el de modalitat. Fins ara, en aquest cas els estudiants podien escollir entre una vintena de matèries. Ara, només podran fer-ho entre quatre: Matemàtiques II, Llatí II, Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials i Història i Fonaments d’Art II, molt encarades a cadascuna de les especialitats de Batxillerat. 

    Aquest canvi ajusta la popularment coneguda com a Selectivitat al model plantejat pel Ministeri d’Educació al desembre, que renunciava a la revàlida per mantenir un sistema d’accés a la universitat molt similar a l’actual –tot i que amb modificacions com aquesta–. El Consell Interunivesitari de Catalunya (CIC) considera que el retrocés de l’Estat quant a la implantació de la LOMCE “ha acostat” la seva prova al “posicionament de Catalunya”, motiu pel qual ja tindria sentit assumir aquest canvi en la tria de l’examen de modalitat, perquè no afecta al conjunt de “l’estructura de convocatòries anteriors”.

    La resta de l’estructura de les proves es manté intacta. En la seva fase obligatòria, al marge del canvi en aquest examen, la resta de proves –quatre– seran les mateixes que fins ara: de forma obligatòria tothom s’haurà d’enfrontar-se a Llengua catalana i literatura, Llengua castellana i literatura, Llengua estrangera, i Història o Història de la filosofia. Pel que fa a la fase específica –la que serveix per apujar nota–, els estudiants seguiran tenint l’opció d’examinar-se de fins a tres exercicis que responen a assignatures de modalitat de segon curs de la seva especialitat.

    La ponderació de les qualificacions per accedir a la universitat també serà la mateixa: la mitjana de Batxillerat comptarà un 60% i la nota de les PAU, un 40%. En aquesta última caldrà obtenir un 4 de perquè faci mitjana amb l’altra part.

    La nova normativa de l’IEC, fins d’aquí a quatre anys

    L’altre canvi important de cara a les proves de l’actual curs és la incorporació de les novetats ortogràfiques i gramaticals que incorpora la nova normativa de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), la més coneguda de les quals ha estat la retirada d’alguns accents diacrítics. Per tranquil·litzar els estudiants, la Generalitat deixa clar que “la pauta de correció admetrà com a bones” tant les solucions de la normativa anterior com les de l’actual. De fet, aquesta “dualitat” es mantindrà fins l’any 2020.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Lomce PAU 2017 Selectivitat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    L’ús i mal abús dels termes pedagògics
    Next Article Com s’oculta la problemàtica de les ràtios a les escoles?
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Anàlisi
    La meva experiència a la selectivitat

    juliol 25, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}