Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Entrevista
    Colau: “Hem de tractar les escoles com a autèntiques capitals de barri”

    Redacciómarç 24, 20235 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    L’alcaldessa de Barcelona i candidata per a les eleccions municipals del 28 de maig per BComú, Ada Colau | Pol Rius
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    L’alcaldessa de Barcelona i candidata per a les eleccions municipals del 28 de maig per BComú, Ada Colau, assegura que, si revalida els resultats i arriba a un tercer mandat, les escoles seran la prioritat de les polítiques públiques: “He anat convencent-me de la importància de les escoles i crec que les hem de tractar com a autèntiques capitals de barri que han de ser les protagonistes del tercer mandat”.

    “Ja hem augmentat molt la inversió, però hem d’augmentar encara més la inversió i reorganitzar com l’administració s’ha de relacionar amb les escoles. Perquè les escoles ara mateix estan fent una de les coses més importants del món i de la ciutat, que és acompanyar a créixer i educar els infants en un moment d’alta complexitat. I amb les xarxes socials, amb tots els temes que estan ara en el debat públic, els temes de bullying, la postpandèmia, els temes de salut mental…”, assegura en una entrevista al diari Catalunya Plural.

    Per a Colau, les escoles no necessiten més burocràcia per part de les administracions, sinó més recursos i una visió de més humanitat: “Crec que s’ha de fer una certa revolució en la relació entre l’administració pública i les escoles. Donar-los molta més importància, més recursos, però també humanitzar la relació que té l’administració pública i començar una nova etapa al Consorci d’Educació per humanitzar i desbordar la relació entre l’administració pública i les escoles”.

    “Crec que s’ha de fer una certa revolució en la relació entre l’administració pública i les escoles” | Pol Rius

    Recursos per als barris vulnerables

    Segons l’alcaldessa, posar l’educació al centre de les polítiques públiques, entenent l’escola com a part essencial del barri i de la comunitat, significa apostar per la inversió econòmica i les infraestructures, especialment en les zones més desfavorides; “L’educació de Barcelona aplica ja sobre els nens especialment en barris més vulnerables, que és on més necessària és l’escola pública amb tots els recursos.

    Com a exemples, ha explicat que quan va arribar a l’Alcaldia es va trobar centres educatius amb llums foses i “situacions que eren una vergonya impròpies d’una ciutat democràtica”.

    Per això, ha ressaltat, “hem augmentat molt la inversió en el manteniment de les escoles i hem millorat sobretot aquelles que més ho necessitaven i a part d’augmentar la inversió en el manteniment hem augmentat molt l’oferta pública, que és un tema pendent a la ciutat de Barcelona”.

    Calen més bressol municipals per arribar a tota la demanda

    Ha enumerat algunes de les iniciaves que ha dut a terme l’Ajuntament, com la creació de 12 noves escoles bressol municipals. “A part, vam tornar a la pública el que va començar a privatitzar Trias, perquè ens va deixar tres bressol en procés de privatització. Vam tornar a la pública totes tres i n’hem fet 12 de noves. Hem creat més de 1.000 noves places de bressol, i hem fet tres centres públics en aquests dos mandats, que era un dels reptes principals perquè pogués augmentar la demanda de la pública, fins i tot amb una estratègia nova que hem impulsat conjuntament amb la Generalitat de passar concertades a públiques”.

    Preguntada sobre si és suficient el creixement de les bressol per cobrir la demanda de places per al curs vinent, Colau ha assegurat que “hem d’aconseguir que hi hagi suficient oferta per tota la demanda que hi ha, ja que encara no arribem a tota la demanda. Hem de seguir el ritme de construcció, i fer el parc d’escoles bressols municipals més grans de tot l’Estat. Cap altra ciutat ha fet l’aposta que ha fet Barcelona, però encara hem de fer més”.

    “Hem augmentat molt la inversió en el manteniment de les escoles i hem millorat sobretot aquelles que més ho necessitaven” | Pol Rius

    Patis verds

    Entre les fites més destacades dels últims vuit anys en matèria d’educació, ha indicat, figuren augmentar la cura de les escoles pel que fa al manteniment, amb menjadors nous i amb patis més naturals i verds, lluny de les estructures de ciment gris.

    En aquest sentit, ha posat en valor els processos participatius de tota la comunitat educativa per canviar els patis: “Han tingut una resposta espectacular de no només posar més verd els patis, sinó de diversificar el joc dels patis”.

    “És impressionant. Sempre que vaig a un barri, visito les escoles públiques, totes les escoles de tots els barris et diuen el mateix, que no només ha millorat la qualitat del joc i la diversitat del joc, sinó que han baixat els conflictes radicalment des que s’ha introduït aquesta diversitat de joc, espais de fusta, espais de verd, espais d’àgora, etc.”

    Augmentar la inversió en educació

    L’alcaldessa ha remarcat també com els centres educatius s’estan adaptant per ser “refugis climàtics”, per tal d’augmentar la conscienciació envers el canvi climàtic i dur a terme actuacions com incrementar l’energia renovable, i ha subratllat les inversions relacionades amb el pla de barris per tal de lluitar contra la desigualtat a les zones més empobrides de la capital catalana.

    Tenir cura de la salut mental a tot arreu i també a les escoles és un altre dels objectius de les polítiques municipals: “A part de millorar físicament les escoles, hem posat professionals emocionals i socials que han pogut acompanyar els nens i nenes amb les seves dificultats, amb temes de salut mental, amb el tema de la postpandèmia i els i les mestres han pogut fer la seva feina d’educadores”.

    “Per tant, això també li volem demanar a la Generalitat que passi sent una política estructural, no conjuntural de l’Ajuntament i que es faci a totes les escoles, especialment a les que més ho necessitin, perquè els nens i les nenes són el futur de la ciutat. Cal invertir molt més”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    ada colau Eleccions Política municipal Polítiques educatives
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Què fem amb l’abandonament escolar?
    Next Article
    Opinió
    L’ús de les pantalles durant la primera infància
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Actualitat
    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    maig 27, 2025

    El paper de les entitats en els projectes d’ApS

    maig 27, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}